מתי נחזור לטוס? מדינות אירופה נערכות לחידוש התיירות

מדינות האיחוד האירופי מתחילות להיערך לקראת חזרת הטיסות ותיירות החוץ, ומציבות תאריכי יעד לחידוש כניסת התיירים - ללא בידוד. לאן נוכל לטוס ומתי? כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 11:06 טז באייר התשפ

מתי נחזור לטוס? מדינות אירופה נערכות לחידוש התיירות
בקרוב נחזור לטוס?, צילום: shutterstock

משבר הקורונה רחוק מלהיות מאחורינו. הנגיף לא מוגר ואין תרופה או חיסון מוכחים בהישג יד, במדינות רבות מספר המתים מוסיף לטפס בקצב מסחרר, והכלכלה העולמית נמצאת באחד המשברים החמורים אי פעם. אך עם כל זאת, במדינות רבות מתחילים להיערך לשגרה בצל ההתמודדות עם הנגיף, ומציבים תאריכי יעד להשבת התיירות הזרה - ענף שנראה כאילו יהיה האחרון לחזור לחיינו.

במדינות רבות באיחוד האירופי כבר החלו לסמן תאריכי יעד - בכפוף, כמובן, להתפרצויות נוספות ולהיקף חומרתן - להחזרת ענף תיירות החוץ. ביוון, קפריסין ובולגריה, מדינות בהן הנגיף נמצא, נכון להיום, בשליטה והן נפגעו באופן קל מההתפרצות העולמית, כבר נערכים לחזרה מדורגת של התיירות, אך גם במדינות שנפגעו הכי קשה, כמו ספרד, איטליה וגרמניה, כבר מסמנים תאריכי יעד לשיבה.

בכתבה שפורסמה ב'סאן' הבריטי, והובאה ב'מאקו', סומנו התאריכים הבאים לשיבה ברמה כזו או אחרת של תיירות החוץ במדינות השונות:

יוני: קפריסין

באי השכן, בו נרשמו פחות מ-900 מקרי הדבקה בנגיף, ורק 15 נפטרים כתוצאה ממנו, מתכננים להחזיר את התיירות כבר בעוד שלושה שבועות. משרד החוץ במדינה כבר הודיע באופן רשמי על תכנית פתיחת הגבולות, אך ייתכן שהנושא יתעכב בגלל הסכמי הטיסות בין המדינות.

יולי: בולגריה, יוון ואיטליה

בבולגריה כבר פרסמו תכנית מדורגת לחזרה לשגרת תיירות, כשכבר בשבוע הקרוב ייפתחו המלונות לתיירות פנים, ביולי יתחילו לאשר תיירים ממדינות שכנות, ובאוגוסט הכוונה היא כבר לפתוח את הגבולות לכל התיירים.

ביוון סימנו את חודש יולי כיעד להשבת התיירות, ומשרד התיירות במדינה כבר יצא בהודעה רשמית בנושא, כשחברות תעופה כמו בלו בירד היוונית כבר הכריזה כי תשוב להפעיל טיסות מישראל ליוון כבר ב-1 ביולי.

איטליה, שחוותה פגיעה חמורה והרסנית מנגיף הקורונה, ומספר המתים בה עומד על כשלושים אלף נכון להיום, הודיעה גם היא כי למרות הכל תשוב לפתוח את הגבולות לתיירים כבר בחודש יולי, אך רק מהאיחוד האירופי.

אוגוסט: טורקיה וספרד

גם ספרד נפגעה באופן קשה במיוחד מהנגיף, והגבלות הסגר שהוטלו בה הן מהחמורות בעולם. דיווחים לא רשמיים במדינה מדברים על החזרת התיירות כבר בחודש אוגוסט, אך כבר נשמעו מומחים שהעריכו שרק בחודש נובמבר תחזור התיירות, ולאיים הקנריים בלבד.

בטורקיה הציבו תאריך יעד להשבת התיירות בסוף חודש אוגוסט, אך נראה כי הרבה עוד צפוי להשתנות, ויש לקחת את תאריך היעד המדובר בעירבון מוגבל. עם זאת, חברת טורקיש איירליינס, מחברות התעופה הגדולות בעולם, תשוב כבר בחודש הבא לטוס ל-19 יעדים ברחבי העולם, ביניהם גם תל אביב.

2021: צרפת ופורטוגל

בצרפת, שנפגעה באופן קשה במיוחד מהנגיף, אין כרגע תאריך יעד להחזרת התיירות, ודיווחים במדינה מדברים על אמצע החורף הקרוב כתאריך המוקדם ביותר בו ניתן יהיה לדבר על החזרת התיירים מחו"ל לביקורים ולטיסות ללא בידוד.

פורטוגל אמנם לא נפגעה באופן קשה - יחסית - מהקורונה, אך מומחים שצוטטו במדינה מדברים על חודש אפריל 2021, בעוד 11 חודשים, כתאריך הכי קרוב בו ניתן יהיה להשיב את התיירות. מנגד, בקרב תעשיית התיירות במדינה אומרים כי אין סיכוי שיצליחו לשרוד עד אז, ללא אישור כניסה לתיירות מחו"ל.