מתווה החזרה ללימודים: עד כיתה ד' - כל הלמידה תתקיים בבתי הספר, כיתות יפוצלו

שר החינוך גלנט הציג את מתווה החזרה ללימודים, והתחייב כי שנת הלימודים תיפתח במועדה: "זמן ההיערכות הוא קצר, המשימה מורכבת מאוד. פתיחת שנת הלימודים תהיה מלאה בקשיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 18:06 טז באב התשפ

מתווה החזרה ללימודים: עד כיתה ד' - כל הלמידה תתקיים בבתי הספר, כיתות יפוצלו
יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החינוך יואב גלנט מקיים מסיבת עיתונאים, ומציג את ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים - בעוד שלושה שבועות - בצל הקורונה.

ועדת החינוך דנה בפתיחת שנת הלימודים

על פי המתווה שהציג שר החינוך, שנת הלימודים תיפתח באופן חלקי, כך שבגנים ובכיתות א' וב' ילמדו כרגיל, בכיתות ג'-ד' יתקיימו לימודים מלאים, אך הכיתות יפוצלו. בכיתות ה'-ו' תשולב למידה מרחוק, ובכיתות ז' ומעלה תתקיים למידה מרחוק, אך יתקיימו לפחות שני ימי לימוד פרונטליים.

השר גלנט אמר כי "בכוונתי לדאוג לכל הילדים מכל המגזרים ומכל הדתות כאילו הם ילדיי שלי. ננסה להגיע למצב שבו את הקשיים נותיר רק למבוגרים, והילדים ייכנסו באופן חלק לבתי הספר והגנים".

"זמן ההיערכות הוא קצר, המשימה מורכבת מאוד. פתיחת שנת הלימודים תהיה מלאה בקשיים ואנחנו נתמודד עם כל קושי. לא הכול יהיה מושלם, אי אפשר בשנה של קורונה לאפשר לימודים מלאים באופן שווה לכולם. לא כל אמצעי הקצה יגיעו למקומות ומה שיגיע לא תמיד יגיע ביום הראשון. לא כל התהליכים יהיו מלאים אבל הם יקרו".

בהתייחסו לחזרה ללימודים בצל המגפה אמר השר גלנט: "הלמידה תיעשה בלמידה מרחוק או בכיתות המחולקות ל-18 תלמידים. יהיו פתרונות דיפרנציאליים, קבענו עקרונות אבל אנחנו רוצים שהתהליך הזה יהיה גמיש כפי שניתן כך שהאוכלוסיות המיוחדות יקבלו את המענה המיוחד. נפעיל את מערכת החינוך באופן הזה לאורך כל השנה, אלא אם יימצא חיסון או חלילה ניכנס לסגר כללי".

"נעשה מאמץ שילמדו כמה שיותר בבית הספר", אמר גלנט, בהתייחס לטענות על מחסור בימי הלימודים בבתי הספר. בנוגע ללמידה מרחוק אמר השר כי "אנחנו מקצים לנושא זה 1.2 מיליארד שקלים ומדברים על רכש של 144 יחידות קצה, מחשבים ועוד עבור התלמידים. כמו כן יהיו 64 אלף טלפונים 'כשרים' למגזר החרדי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן