מחקר פיקוד העורף: רק 20% מביעים אמון בטיפול הרשויות בקורונה

מחקר שהציגו גורמים מפיקוד העורף לקבינט הקורונה מראה כי ישנה ירידה חדה באמון הציבור ברשויות. כמו כן, כיום פחות מרבע מהציבור מבין את ההנחיות, לעומת שני שליש בגל הראשון

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/20 21:25 יג באב התשפ

מחקר פיקוד העורף: רק 20% מביעים אמון בטיפול הרשויות בקורונה
ההפגנות מול בית ראש הממשלה. רק אחד מחמישה נותן אמון ברשויות , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פיקוד העורף ערך מחקר בקרב האזרחי ישראל והציג את ממצאיו היום (ב') לקבינט הקורונה. המחקר בדק את מידת האמון של הציבור ברשויות המטפלות בקורונה כמו ראש הממשלה, השרים, משרד הבריאות וכל מערך הבריאות. המסקנות שהוצגו היום מראות מצב עגום: רק 20 אחוזים מהציבור מביעים אמון ופחות מרבע מבינים את ההנחיות וההגבלות.

המחקר מראה כי בחודש מרץ, בעיצומו של הגל הראשון, שני שליש מהאזרחים הבינו את ההנחיות השונות, למה הן ניתנו ומה תפקידן. כיום פחות מ-25 אחוזים אומרים שהם מבינים את ההנחיות.

בזמן הגל הראשון בחודשים מרץ-אפריל, חצי מהציבור הביע אמון בהתנהלות ובדרך של הגורמים השונים בטיפול במגפת הקורונה. במחקר שנערך בחודש יולי מתברר כי בעיצומו של הגל השני רק אחד מתוך חמישה ישראלים הביע אמון וסמך על הרשויות בטיפול בקורונה. 

היום פורסם כי מפקדת הקורונה של פיקוד העורף תחל את פעילותה ביום ראשון הקרוב. תפקידה הוא לעזור בטיפול בקורונה, לקטוע את שרשראות ההדבקה ולתמוך במערך החקירות האפידימיולוגים כדי לזרז את מתן התשובות לחולים ולמבודדים.