פרופסור גמזו אישר כניסת אלפי תלמידי ישיבות וסטודנטים לישראל

פרויקטור הקורונה אישר ולאחר החגים ולאורך כל השנה, אלפי תלמידי ישיבות וסטודנטים יוכלו להיכנס לישראל. כניסתם תתאפשר בעמידה של מספר תנאים שיציב משרד הבריאות. לפני מספר ימים הביע גמזו עמדה שונה בדבר כניסתם לארץ

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/08/20 09:39 יג באב התשפ

פרופסור גמזו אישר כניסת אלפי תלמידי ישיבות וסטודנטים לישראל
פרופסור גמזו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, החליט לאשר הבוקר (ב') את כניסתם לישראל של תלמידי ישיבות וסטודנטים הלומדים בחו"ל במהלך החודשים הקרובים. במסגרת האישור שניתן, ינחתו בארץ כ-2,000 סטודנטים, 12,000 תלמידי ישיבות ועד כ-5,000 משתתפים בפרויקט מסע. בנוסף להם אושרה כניסתם של כ-500 משתתפים בפרויקט נעל"ה וכ-1,500 במוסדות פרטיים. מי שקיבלו אישורים יגיעו באופן הדרגתי וייכנסו מידית לבידוד בקפסולות של עד שישה אנשים, במוסדות שאושרו מראש על ידי משרד הבריאות. עד כה אושרו 31 מוסדות מתוך 183 בקשות. 

פרופסור רוני גמזו: "אנחנו קרובים מאוד לירידה בתחלואה"

אתמול קיים גמזו דיונים בנושא עם הגורמים הרלוונטיים, על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית. בין המשתתפים בדיון היו יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, ראש רשות האוכלוסין, פרופסור שלמה מור יוסף, נציג משרד הבריאות, ד"ר אשי שלמון, וכן נציגי המל"ג. 

גמזו הנחה את אנשי משרד הבריאות לנהל פיקוח ובקרה והורה על גיוס פקחים ייעודיים לתפקיד זה. גמזו הדגיש כי "בתקופה מורכבת זו יש לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לשמירה על הערכים של המדינה והקשר עם יהדות העולם. נדווח כל שבוע על כמות התלמידים שכניסתם אושרה". במוצאי שבת פרופסור גמזו דיבר מעט אחרת. בריאיון שנערך עמו ב'חדשות סוף השבוע' ביקר גמזו את ההחלטה להכניס אלפי תלמידי ישיבה לארץ לקראת החגים ואמר: "צריכים לעשות כאן מעשה חכם ולמנוע תבערה נוספת".

;