גמזו: לא אסכן את בריאות הציבור בגלל אינטרסים פוליטיים

הממונה על המאבק בקורונה מסמן יעדים ואומר כי יש חשש מהדבקה המונית בהפגנות מול בלפור, מבטיח לעדכן את ההגבלות כבר השבוע ומאיים בסנקציות כלפי ישיבות ואוניברסיטאות שיזלזלו בהנחיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 09:17 יב באב התשפ

גמזו: לא אסכן את בריאות הציבור בגלל אינטרסים פוליטיים
פרופ' רוני גמזו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ממונה הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס הבוקר לתפקידו החדש. בראיונות לכאן חדשות ולגלי צה"ל הוא דיבר על ההפגנות והחשש שלו שיובילו להדבקות המוניות וכן על כניסת אלפי האברכים מחו"ל בעוד מספר שבועות. הוא גם הדף את הביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות ההגבלות שלא הוסרו בסוף השבוע. 

פרופסור גמזו הביע הסכמה לקיומן של ההפגנות בשל היותן זכות דמוקרטית אך ציין את חששו מפני הדבקה של אלפי המפגינים שמגיעים לבלפור בצפיפות. לדבריו אותה "זכות דמוקרטית" לא מגינה על המפגינים מפני הדבקה ופנה אל המפגינים. "כל הדבקה פוגעת במדינת ישראל. אני מתחנן בפני המפגינים: שמרו על ההנחיות". 

טסים לאומן? לא השנה. למצולמים אין קשר לכתבה

אלפי אברכים צפויים להגיע מחו"ל. צילום: פלאש 90

בעוד שלושה שבועות ינחתו בארץ אלפי אברכים מחו"ל ובהמשך יצטרפו עוד אלפי סטודנטים זרים שיגיעו ללמוד בישיבות ומוסדות להשכלה גבוהה בישראל. גמזו מדגיש כי הוא מודע לכך. "אני אתקל באינטרסים פוליטיים אבל הקו המקצועי ינחה. לא אתן לסכן את בריאות הציבור בגלל כל מיני אינטרסים. נושא האברכים הוחלט לפני כניסתי, אני לומד אותו, והאמן לי, אם התקבלה החלטה לשים אותם בקפסולות, יהיו שם פקחים שיוודאו שלא מזלזלים בהנחיות". הוא פנה לראשי הישיבות והאוניברסיטאות ואמר: "כל אחד שמגיע ואמור להיות בקפסולה ולא ישמור על הקפסולה – נצטרך לנקוט בצעדים כלפי המוסד ואולי כלפי אותו אחד".

"צריך עוד פוש של הציבור"

"כל השינוי של ההגבלות לא יכול לקרות תוך 24 שעות", אמר הממונה על המאבק בקורונה בהתייחסו להגבלות שנשארו בסוף השבוע. הוא מבטיח כי השבוע הוא יעשה סדר בעניין. "זה מצריך החלטת ממשלה ואז כנסת. כל השינויים יגיעו השבוע לבחינה ולהחלטה. הרצון שלנו הוא לעשות דברים מהר, אבל בשום שכל ולא בפזיזות".

שר המדע יזהר שי מתח על פרופ' גמזו ביקורת לפיה הוא זה שאחראי להגבלות שלא הוסרו בסוף השבוע ולאי כינוסה של מליאת הממשלה כדי לשנות דבר זה. גמזו התייחס התפלא לשמוע את הדברים והתייחס לכך בביטול. "אני החלטתי לא לכנס את הממשלה? וואו, אני ממש מרגיש בעל עוצמה. אני ממש לא מקבל את דברי השר שי. מיום שישי זרמו אלי כמה הצעות מכל מיני מקומות, זה רוצה לפתוח פה וזה רוצה לפתוח שם. אני רוצה להוריד את התחלואה. נעשה השבוע שולחנות עגולים כדי לסדר את הכל. האמן לי, זה יסודר. אנחנו בכיוון טוב אבל צריך עוד פוש של הציבור, ובטח לא לחזור אחורה. כל מה שנדרש מאיתנו זו משמעת ציבורית".