המשטרה: נערכים לחידוש ההפגנות במוצאי הצום

במשטרה מעריכים כי במוצאי תשעה באב תתחדש המחאה, ומזהירם מפני רף האלימות ש"הולך וגובר". ממלא מקום המפכ"ל הורה למקד מאמצים כדי למנוע את האלימות הגוברת בהפגנות, כאשר החשש הגדול הוא מיחידים ולא מארגונים גדולים ומוכרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/20 07:44 ט באב התשפ

המשטרה: נערכים לחידוש ההפגנות במוצאי הצום
ההפגנה בירושלים , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במשטרה נערכים לקראת חידוש ההפגנות הערב (ה'), מוצאי תשעה באב. לפי ההערכות המפגינים יחזרו לבלפור ולמספר מוקדים נוספים ברחבי הארץ. במשטרה יפעילו סוכנים סמויים רבים יותר, על מנת לעצור אלימות מצד פעילים בודדים. כאשר החשש מארגונים גדולים נמוך יותר, מאשר החשש הממשי למפגינים שיפעלו באלימות ללא התראה ומודיעין מוקדם.

גורמים במשטרה הצהירו שישראל נמצאת במצב של "כאוס חברתי", ועל כן ממלא מקום המשטרה ניצב מוטי כהן הורה לרכז מאמצים ולעצור את "רף האלימות שהולך וגובר".

כהן הנחה להעמיד את כל האמצעים הנדרשים כדי לבלום את האלימות. בין היתר, כאמור תהיה הערב יותר פעילות סמויה בקרב המפגינים, כמו כן, יופעלו אמצעים טכנולוגיים המאפשרים מעקב אחר פעילים פרובוקטיביים ותהיה תוספת משמעותית של כוח אדם. בשיחות סגורות הבהיר ממלא מקום המפכ"ל, "צריך להעלות דרמטית את הפעילות".

נזכיר, ההפגנה הערב מגיעה על רקע יממה מתוחה במיוחד, כאשר ישנן קריאות קיצוניות רבות ברשתות החברתיות, בעיקר על רקע הטענות להסתה כנגד ראש הממשלה, והטענות לתקיפת מפגיני שמאל על ידי גורמי ימין קיצוני. 

המשטרה אף נאלצה לטפל אתמול במספר הפרות סדר ברחבת הכותל המערבי, ומהומות שהחלו שם בשל מגבלת המתפללים הנוקשה שהונהגה שם השנה.