הושגה פשרה לתכנית המענקים: ילד ראשון עד רביעי - יקבלו 500 ש"ח, מילד חמישי ואילך יקבלו 300 ש"ח לכל ילד

לאחר מאבק נוסף בוועדת הכספים, הוחלט כי משפחות יקבלו מענקים, גם מעל הילד השלישי. עוד הוחלט גם חיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי ואזרחי יקבלו מענק בגובה 500 ש"ח, בנוסף למענק שיקבלו כאזרחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 16:09 ז באב התשפ

הושגה פשרה לתכנית המענקים: ילד ראשון עד רביעי - יקבלו 500 ש"ח, מילד חמישי ואילך יקבלו 300 ש"ח לכל ילד
שר האוצר כץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בסיכום בין שר האוצר ישראל כץ ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני - סוכם בועדה כי תוכנית המענקים תכלול את הסכומים הבאים: ילד ראשון עד רביעי (כולל) יקבלו 500 ש"ח, ומילד חמישי ואילך יקבלו 300 ש"ח לכל ילד. בנוסף סוכם כי חיילים משוחררים בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 ש"ח בנוסף ל- 750 ש"ח שמקבל כל אדם מגיל 18.ועדת הכספים תתכנס בזמן הקרוב לאישור המתווה, והחוק יעלה בהמשך היום לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, הכסף ייכנס לחשבונות הבנקים של האזרחים בימים הקרובים.

מוקדם יותר נוצרה סערה בוועדת הכספים, במסגרת דיון על חוק המענקים החד פעמיים, כאשר שר האוצר כץ הודיע כי אין כל שינוי במדיניות המשרד בתכנית המענקים, והם לא יחולקו לפי מספר הילדים במשפחה והמענקים לא יורחבו אל מעבר לילד השלישי. 

"קראתי כל מיני פרסומים על הכרזות שלי, לא דיברתי עם איש, לא הודעתי על שינוי בנוסח הממשלה או כל דבר אחר. באתי לכאן כדי להקשיב, אני מבקש לשמוע את חברי הוועדה. זה חוק עם הרבה מאוד דגשים. גם בממשלה עצמה הוכנסו שינויים בחוק. אני בא לשמוע את הוועדה בלב פתוח ונפש חפצה" קבע שר האוצר.

כזכור, הבוקר (ג') דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ, נענו  לדרישתו של יושב ראש ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני – להרחיב את המענק החד פעמי שניתן לכל משפחה, גם לילד הרביעי והלאה.

בפתח הדיון בוועדת הכספים אמר יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר: "משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים. הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים למענק של עד הילד הרביעי כולל הילד הרביעי בסך 500 ₪ לכל ילד, על הילד החמישי 250 ₪, הילד השישי והלאה תוספת של 100 ₪ לכל ילד". ולטענתו כל חברות הקואליציה תומכות בתכנית וכי היא תעבור בממשלה בהוראתו של נתניהו. 

מאבק נוסף בוועדת הכספים היה על המענקים לחיילים המשוחררים. שר האוצר ציין כי יחולקו לחיילים בודדים משוחררים, עד שנה מהשחרור, יקבלו 500 ש"ח מענק בנוסף ל-750 שיקבלו כאזרחים. בנוסף, שר האוצר נעתר לבקשתה של ח"כ קטי שטרית לכלול בתכנית לסיוע כלכלי גם את מתנדבי השירות הלאומי אזרחי שסיימו את שירותם. 

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בירך על ההחלטה: "זו העת להוקיר תודה לאלו שנלחמו ושירתו את מדינת ישראל. אני שמח שבפעם הראשונה מאז תחילת המשבר סוף סוף הם מקבלים משהו מהמדינה. התחלנו את היום עם תוספת למגזר אחד ואנו מסיימים אותו עם תוספת לאלו שנשאו ונושאים בנטל".

ח"כ קטי שטרית הודתה לשר האוצר על הירתמותו: "אני מברכת על הירתמותם של שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני לאישור המענקים למתנדבי השירות הלאומי והאזרחי לצידם של החיילים המשוחררים. מדובר באזרחים שתרמו ותורמים את מיטב שנותיהם למדינת ישראל ומחובתנו להירתם למענם