סוף לסאגה: פרופ' גבי ברבש מונה לפרויקטור הקורונה

פרופסור ברבש, שהיה מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל בית החולים איכילוב, ומשמש מאז התפרצות המגפה פרשן בחדשות 12, מונה כאחראי על ניהול המשבר מטעם הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/20 16:49 כט בתמוז התשפ

סוף לסאגה: פרופ' גבי ברבש מונה לפרויקטור הקורונה
פרופסור גבי ברבש, צילום: קובי גדעון, לע"מ

פרופ' גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל בית החולים איכילוב לשעבר, מונה לפרוייקטור לניהול המאבק בקורונה. המינוי הגיע שבועיים אחרי ששר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע כי בכוונתו למנות אדם שינהל את המאבק בנגיף, ולאחר שפורסם לפני כיומיים כי הוא מועמד מוביל לתפקיד.

ברבש, שמשמש מאז התפרצות הנגיף פרשן בחדשות 12 בנושא הקורונה, כיהן כ-19 שנים כמנכ"ל בית החולים איכילוב, בין השנים 1992-2015, עם הפסקה של שלוש שנים בהן כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות. כיום הוא מנהל חברה פרטית ומחזיק בתפקיד במכון ויצמן.

לפני כחודשיים, הזהיר ברבש מההתפרצות המחודשת של הנגיף, שאכן קרתה: בתשובה לשאלה האם ישראל חזרה לשגרה מהר מדי השיב ברבש כי"התחושה שלי שכן, ובשני היבטים: קודם כל בעניין פתיחת הקפסולות בחינוך, ואני מאוד מוטרד מזה מאוד. ההיבט השני הוא היבט של פתיחת התקהלויות באולמות אירועים ופאבים, ואנחנו יודעים ממקומות אחרים שהם יכולים להיות הרי אסון". 

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לחדשות על מינוי הפרויקטור לניהול משבר הקורונה. "‏מאחל לפרופ׳ גבי ברבש הצלחה בתפקיד. בטוח שניסיונו יהיה לו לעזר רב. מקווה שימצא את האיזון בין הבריאות לכלכלה ושיקבל את הסמכות והאחריות גם יחד. אנחנו נהיה שותפים מלאים לטובת בריאות הציבור וקידום הכלכלה"