אחוזי הדבקה נמוכים במיוחד במעונות: "אין הצדקה לסגור"

במשרד העבודה והרווחה אומרים כי נתוני התחלואה בגיל הרך נמוכים למדי, וכי יש להמשיך את פעילות מעונות היום והמשפחתונים. שר הרווחה שמולי: "סגירת מעונות היום עלולה להנחית מכה אנושה על ההורים ועל המשק כולו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/07/20 12:11 כח בתמוז התשפ

אחוזי הדבקה נמוכים במיוחד במעונות: "אין הצדקה לסגור"
המעונות ימשיכו לפעול?, צילום: shutterstock

האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה מפרסם הבוקר (ב') נתונים על מעונות היום, מהם עולה כי בחודש יולי, מתוך 2000 מעונות, רק ב-18 נמצאו נדבקים בקורונה - שהם פחות מ- 1% מסך המעונות הכולל, כאשר עשרה מעונות בלבד נסגרו לשבועיים, וביתר המעונות נסגרו כיתות נקודתיות. 

שר החינוך לשעבר רפי פרץ: "אסור לסגור את מערכת החינוך"

על פי הנתונים, נסגרו לשבועיים תשעה מעונות באזור המרכז, שלושה בירושלים, ארבעה בצפון ושני מעונות בלבד באזור הדרום - מדובר ב 1083 ילדים מתוך 130,000 אלף שבודדו לשבועיים ושבו לפעילות סדירה במעון, סך הכל מדובר על פחות מ-1% מתוך כלל הילדים.

מעונות היום המפוקחים נותנים מענה ל-130,000 ילדים ומשפחות ונותנים מסגרת מסובסדת לגיל הרך מגילאי 0 עד 3, מאז פתיחתם מחדש של המעונות בחודש מאי השנה, ננקטו פעולות משמעותיות לשמירה על היגיינה במסגרות, כמתחייב וכלל המעונות פועלים במסגרת כללים אלו.

נתוני משרד הרווחה לגבי הדבקה במעונות

נתוני משרד הרווחה לגבי הדבקה במעונותצילום: משרד העבודה והרווחה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי אומר כי אין הצדקה לסגירת המעונות. לדברי שמולי, "סגירת מעונות היום עלולה להנחית מכה אנושה על ההורים הצעירים והמשק כולו. העלייה הארצית בתחלואה בהחלט מדאיגה אך הנתונים מלמדים בבירור שהשמירה על הנהלים במעונות אפקטיבית.
אין שום הצדקה להפסקת הפעילות, דבר שעלול להוציא מאות אלפי הורים משוק העבודה. במידת הצורך ניתן בהחלט להקטין את הסיכון על ידי מעבר לעבודה בקבוצות קטנות יותר, תוך תגבור ושיפוי מערך הגיל הרך".

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ יקבלו החלטה עד מחר האם יש לסגור את מערכת החינוך - בתי הספר של החופש הגדול שעדיין פעילים, והחינוך לגיל הרך, על רקע נתוני התחלואה מהשבועות האחרונים.