שר החינוך לשעבר הרב פרץ: "אסור לסגור את מערכת החינוך"

השר לענייני ירושלים התייחס גם הוא לסוגיית המענקים שיינתנו לציבור וסבר כי "למי שחסר מגיע יותר". בעיקר דבריו התייחס למערכת החינוך שעלולה להיסגר ואמר: "זהו צעד דרמטי מידי, ועלול להפיל משפחות רבות שמנסות עוד להתאושש מהסגר האחרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/07/20 15:54 כז בתמוז התשפ

שר החינוך לשעבר הרב פרץ: "אסור לסגור את מערכת החינוך"
הרב רפי פרץ , צילום: כיפה

שר החינוך לשעבר, והשר לענייני ירושלים בהווה, הרב רפי פרץ, התייחס לשיבת הממשלה שעסקה בין היתר בהכנות לקראת שנת הלימודים הבאה. הרב פרץ תומך בתכנית כי מערכת הלימודים תמשיך להתקיים בצורה של קפסולות: "בגל הראשון פתחנו את מערכת החינוך במודל של קפסולות, המודל הזה הוכיח את עצמו בכל מוסדות החינוך. אם רוצים לעשות שינוי במערכת החינוך, יש לחזור לאותו המודל ובוודאי שאין לסגור את בתי הספר".

מכל מקום מתנגד הרב פרץ לכל סגירה כוללת של המערכת: "אסור להפסיק את הלימודים באבחה אחת - זהו צעד דרמטי מידי, ועלול להפיל משפחות רבות שמנסות עוד להתאושש מהסגר האחרון. מימדי התחלואה לא מצדיקים צעד כזה. יש צעדי ביניים שאפשר לעשות. למשרד החינוך יש אפשרות ויכולת לפקח בצורה יותר הדוקה על בתי ספר שלא עומדים בהוראות. בית ספר שלא עומד בהוראות שייסגר אך אסור לנו לגזור גזירה על כל הציבור בגלל כמה בתי ספר שהתגלו בהם הדבקות, או לא עמדו בהוראות משרד הבריאות".

לא כולם יקבלו: תכנית המענקים של נתניהו תעבור לוועדת שרים

בנוסף התייחס השר למענקים שעומדים על הפרק: "אנו נמצאים כיום במשבר עצום, אסור שיצא שכרנו בהפסדנו. למי שחסר מגיע יותר. הצעתי שנתחיל מאצלנו - מהממשלה, מ-120 חברי כנסת, ממנכ"לי המשרדים, מהמגזר הציבורי שלא נפגע והמשיך בעבודתו, לטובת אלו שאיבדו את מטה לחמם וצריכים סיוע גדול יותר ממה שמציעים היום. החלוקה של המענקים האלו הם הדבר הנכון לעשות, יש לעשותם באופן דיפרנציאלי. זו חלוקה הוגנת יותר ותסייע יותר לכלכלה ולמשק במשבר הקשה הזה".