האחיות פותחות בשביתה: "לא נותרה לנו ברירה"

האחים והאחיות בבתי החולים יפתחו בשביתה החל מיום שני, ויעבדו במתכונת חירום. במכתב של הסתדרות האחים והאחיות נאמר כי השביתה באה "בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/20 17:43 כג בתמוז התשפ

האחיות פותחות בשביתה: "לא נותרה לנו ברירה"
מאבק האחיות בפעם הקודמת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעיצומו של משבר הקורונה, ולצד שביתת העובדים והעובדות הסוציאליות שנמשכת כבר שבוע וחצי, הודיעה אחר הצהריים (ד') הסתדרות האחים והאחיות כי תפתח בשביתה החל מיום שני הקרוב, והאחים והאחיות בבתי החולים יעבדו במתכונת חירום.

האחיות ישבתו: "אנחנו קורסות, לא מסוגלות יותר"

במכתב שכתבה יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, נאמר כי השביתה מגיעה  "מתוך אחריות לאומית ועל מנת לעצור את הקריסה של מערך האחים והאחיות ולהציל חיי אדם". כהן הוסיפה במכתב, שנשלח למנהלי בתי החולים, קופות החולים ולמשרד הבריאות, כי "נראה כי במבחן המעשה משרד האוצר אינו עושה די כדי להעמיד את חיי האדם ובריאות העם בראש סדר העדיפויות. על כן לצערנו לא נותרה בידינו הברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, בטרם נאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות - למי לתת טיפול הולם ולמי לא".

לדברי כהן, המחסור בתקנים ובכוח אדם בבתי החולים יעלה בחיי אדם: "אבדן היכולת להעניק טיפול הולם לאזרחי ישראל יעלה בחיי אדם רבים ואיננו מוכנים להיות חלק מהתנהלות זו. אנו האחים והאחיות החלטנו לעשות מעשה ולנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה ואבדות בנפש, להפסיק את הידרדרות אל מול הקורונה ולהימנע מ'יום הכיפורים' הצפוי של מערכת הבריאות הציבורית. זעקת האחים והאחיות היום תציל חיי אדם רבים בעתיד הקרוב".

בראיון בתחילת השבוע האשימה כהן את משרד הבריאות כי "לא למדו לקח מאחיות בריאות הציבור, 27 שהיו צריכות לטפל באלף איש כל יום. הפלסטרים האלה נגמרו, הגיע הזמן שישבו כמו שצריך. אנחנו לא מדברים על איקאה, לא האחיות היו צריכות לצאת, אתה וכל אזרחי מדינת ישראל היו צריכים לצאת. מגיע לחולים לקבל טיפול כמו שצריך. אתם יודעים שכל יום יש אלימות בתוך המערכת וכולם שותקים".