"ייתכן שחובת הבידוד תרד לעשרה ימים"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, אומר כי כבר היום יעלה מספר המוקדנים שעונים לפניות הציבור בנושאי חובת הבידוד ואיכוני השב"כ. לדבריו, הפחתת ימי הבידוד עשויה לקרות בקרוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/20 07:45 יז בתמוז התשפ

"ייתכן שחובת הבידוד תרד לעשרה ימים"
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, צילום: פלאש 90

ישראל נערכת להמשך התפשטות הקורונה, ולגל נוסף של המגפה בחורף. בנוסף, במשרד הבריאות מנסים לתקן את הנזק שנעשה עד כה עם העלייה המשמעותית במספרי הנדבקים בשבועות האחרונים, ולהתמודד עם הביקורת הציבורית והתקשורתית הקשה. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שנכנס לתפקידו רק לפני מספר שבועות, אומר הבוקר (ה') כי כבר היום יתווספו מוקדנים שיענו לפניות הציבור במוקד משרד הבריאות, בנושאי הנחיות הכניסה לבידוד ואיכוני השב"כ.

אדלשטיין השתתף במסיבה עם עשרות אנשים - בערב ההודעה על ההגבלות

בראיון לגלי צה"ל אמר לוי כי במשרד הבריאות "יודעים שיש מספר רב של אנשים שמקבלים הודעות בידוד דרך השב"כ - וכבר היום נעלה מאוד את מספר המוקדנים שיענו לפניות אלו". כזכור, בשבוע האחרון שלחו בשב"כ עשרות אלפי הודעות לאזרחים על הצורך בבידוד, כשרבים דיווחו כי כלל לא היו במקומות עליהם דיווח להם השב"כ.

עוד אמר כי ייתכן ותקופת הבידוד למי שנחשף לחולה מאומת או הגיע מחו"ל, העומדת כיום על 14 ימים, תתקצר. לדברי לוי, "יתכן שחובת הבידוד תעמוד סביב עשרה ימים. אנחנו בשלבים אחרונים של הבדיקה כדי להחיל זאת הלכה למעשה".

מנכ"ל משרד הבריאות החדש התייחס גם להיערכות לקראת החורף, והחשש מפני התפרצות נוספת של קורונה אז, במקביל לשפעת החורף הרגילה. בתקופה האחרונה רבו הדיווחים על כך כי בישראל אין מספיק חיסוני שפעת, ופרופ' לוי אומר כי החלה ההיערכות לשם כך: "עושים מאמצים רבים - גלויים ולא גלויים - כדי להכפיל את מספר החיסונים בישראל. רכשנו יותר מ-2.5 מיליון ואנו מאמינים שנרכוש עוד; הבעיה אינה תקציבית", אמר.

על מינוי "מפקד קורונה", שינהל את כל המערכה של הממשלה במגפה על כל היבטיה, כפי שהתחייב שר הבריאות אדלשטיין, אמר לוי כי הוא "מקווה ששילוב הידיים יניב את הפירות כדי שכל גוף יעסוק באשר נדרש לאזרח, תחת גוף מרכזי אחד. יש כמה מועמדים, שהנבחר מהם ינהל את האופרציה עם משרדים אחרים".

אמש עדכנו במשרד הבריאות כי מספר החולים הפעילים בישראל עומד על 14,516. 113 חולים במצב קשה, ומתוכם 39 חולים הזקוקים להנשמה. מספר המאובחנים החדשים עמד נכון לאתמול בערב על 632, ונכון ליום רביעי מעודכנים במערכת משרד הבריאות 1,348 מאומתים חדשים, מתוך 28,143 תוצאות בדיקות שהתקבלו. מספר הבדיקות מתקרב ליעד שהציב ראש הממשלה, של שלושים אלף בדיקות ביממה.

בנוסף נפטרו שני חולים נוספים כתוצאה מהנגיף, ובסך הכל עומד מספר הנפטרים במצטבר מפרוץ המגפה על 344.