פונה המאחז שהוקם מול בית ראש הממשלה. עיריית ירושלים: "הטענות לאלימות - שקריות"

פקחי עיריית ירושלים פינו את המאחז שהקימו המפגינים נגד נתניהו מול בית ראש הממשלה. על טענות המפגינים לאלימות של הפקחים אומרים בעירייה: "כל טענה בדבר שימוש באלימות נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/20 09:02 כא בתמוז התשפ

פונה המאחז שהוקם מול בית ראש הממשלה. עיריית ירושלים: "הטענות לאלימות - שקריות"
הפגנה מול בית ראש הממשלה. ארכיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פקחי עיריית ירושלים פינו הבוקר (ב') את המאחז שהקימו המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו ברחוב עזה, סמוך לבית ראש הממשלה, לאחר שחסם כמעט לחלוטין את המדרכה במקום. במהלך הלילות האחרונים התלוננו תושבי השכונה על רעש בלתי פוסק מצד המפגינים, ועל הפרעה לתנועה ולמעבר התקין ברחוב.

המפגינים, בראשות אמיר השכל, הקצין במיל' שנעצר לפני כשבועיים במהלך הפגנה לא מאושרת במקום, טוענים שפקחי העירייה הפעילו נגדם אלימות, ואף דיווחו על פצועים. השכל עצמו כתב בטוויטר: "על אף ההבנות שגובשו אתמול בין ח"כ מיקי לוי ובכיר בעיריית ירושלים לגבי המשך השהייה בבלפור, בוצע הבוקר פוגרום במאהל המחאה בבלפור. ב-05:45 הגיעו לשטח כ-50 שוטרי יס"מ ומשטרה ופקחי עירייה וזרעו הרס במקום, בשטח 6 פצועים קל, אחד פונה לבית חולים".

ח"כ בוגי יעלון (יש עתיד-תלם) כתב בטוויטר: "השר לבטחון נתניהו שיסה שוב הבוקר את שוטרי ירושלים ופקחיה כנגד גיבורי מחאת בלפור. בכח, באלימות, בהפחדה, מבלי להציג צו כחוק, ובהשתוללות שגרמה לפציעת אזרחים ולהרס ציוד, מנסה נתניהו לדכא את המחאה ולבצר את הדיקטטורה. זה לא יעזור לו!"

בעיריית ירושלים דחו את הטענות על אלימות ומסרו: "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, על ידי אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל. 
יצויין כי כל טענה בדבר שימוש באלימות על ידי אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות תלונות שהגיעו לעירייה מתושבים המתגוררים בסמוך למעון ראש הממשלה בגין חסימת המדרכה למעבר הולכי רגל באמצעות חפצים שונים והפרעה במקום אבטחו הבוקר כוחות המשטרה את עובדי עיריית ירושלים עת שפינו ציוד מהמקום. המשטרה מתוקף תפקידה תמשיך לסייע לפעילות עיריית ירושלים בכל פעילות שתידרש".