הקצין במיל' שנעצר במחאה שוחרר ללא תנאים

בית המשפט הורה לשחרר את אמיר השכל ללא תנאים מגבילים, אותם דרשה המשטרה, שעשויה לערער. השכל אמר בצאתו מהמעצר: "המדינה רוויה באדי דלק, ואם המעצר שלנו הצית אותם זה היה שווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/20 07:40 ו בתמוז התשפ

הקצין במיל' שנעצר במחאה שוחרר ללא תנאים
אמיר השכל, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים שחרר הלילה (א') את תא"ל במיל' אמיר השכל, שעמד בראש הפגנה מול בית ראש הממשלה ביום שישי האחרון. השכל נעצר לאחר שלטענת המשטרה ההפגנה לא קיבלה אישור מראש, ומעצרו עורר סערה שהביאה לשורת הפגנות למען שחרורו אמש.

קצין בכיר נעצר בהפגנה, מחאות על מעצרו ברחבי הארץ

ביציאה מבית המשפט אמר השכל: "יש לי מסר לבנימין נתניהו - היינו 15 שעות בכלא הדרים. לא נעים, אבל גם לא נורא". הוא הוסיף כי, "אם נתניהו יימצא אשם בבית המשפט, אז אני חושב שהנפילה תהיה קשה וכואבת, ולכן אני מציע לו להגיע לאיזשהו הסדר ולצאת מחיינו".

במשטרה דחו את הביקורת, ואמרו שהשכל ארגן הפגנה ללא רישיון, וחסם ציר תנועה ראשי. גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס לטענות בפוסט ארוך בעמוד הפייסבוק שלו, והדף את הטענות לרדיפה פוליטית נגד המפגינים נגד נתניהו. ביחד עם השכל שוחררו שניים נוספים שהשתתפו בהפגנה.

השכל אמר עוד לאחר צאתו מהמעצר ומבית המשפט: "אנחנו חיים במציאות מטורפת. במעון ראש ממשלת ישראל, שאנחנו משלמים עליו, יושב נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. היחידה לאבטחת אישים והמשטרה מאבטחים אותו, ואנחנו, אזרחים ישרי דרך, נעצרים על זה שהפגנו - או במקרה שלי - על זה שההפגנה לא עמדה בתנאים שהייתה אמורה לעמוד בהם. זה אבסורד ממדרגה ראשונה".

לדבריו, "איש לא ימנע מאיתנו להפגין בכל מקום, כל עוד אנחנו עושים את זה במגבלות. המדינה רוויה באדי דלק, ואם המעצר שלנו הצית אותם זה היה שווה".

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס למעצרם של המפגינים בירושלים ואמר: "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים.
צריך לזכור שהמשטרה מאפשרת מדי יום קיומן של הפגנות ומחאות רבות בכפוף לחוק וכך תמשיך לעשות גם בהמשך".