אדלשטיין השתתף במסיבה עם עשרות אנשים - בערב ההודעה על ההגבלות

האם שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השתתף במסיבת יום הולדת לאשתו בנוכחות עשרות מוזמנים, זמן קצר אחרי שהודיע על הגבלת התקהלויות ל-20 איש? לשכת אדלשטיין: "האירוע עמד בהנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/20 20:35 טז בתמוז התשפ

אדלשטיין השתתף במסיבה עם עשרות אנשים - בערב ההודעה על ההגבלות
יולי אדלשטיין , צילום: פלאש 90

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, השתתף במסיבת יום הולדת בנוכחות קרוב לחמישים בני אדם, באותו ערב בו עמד במסיבת העיתונאים והודיע לציבור על ההגבלות החדשות, בהן ההנחיה שלא לקיים התקהלות של יותר מעשרים בני אדם. כך דווח הערב (ד') בחדשות הערב ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, השר אדלשטיין נסע מההצהרה עם ראש הממשלה היישר אל המסיבה, שהתקיימה בבית פרטי בהרצליה, והשתתפו בה, על פי המארגנים, 48 בני אדם. באותו ערב עמדו ההנחיות עדיין על הגבלה של חמישים איש בהתקהלות, אך נשאלת השאלה האם לא ראוי שהשר האמון על המאבק בקורונה ישתתף באירוע כזה, כשעה אחרי שקרא לאזרחים "לגלות אחריות".

עוד דווח כי האורחים באירוע התבקשו לא לשתף סרטונים ותמונות, ואף התבקשו לחתום על הסכם סודיות. 

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA
(נתניהו ואדלשטיין בהכרזה על ההגבלות)

רעייתו של אדלשטיין, אירינה נבזלין, אמרה בשיחה עם כאן חדשות כי וידאה שכל המשתתפים ישמרו על ההנחיות - מסכות, מדידת חום בכניסה ושמירת מרחק, וכן כי האירוע התקיים בשטח פתוח. עוד הוסיפה נבזלין כי בדקה לפני המסיבה האם האורחים מרגישים טוב, ולדבריה נאלצה להודיע לחלק מהאורחים שהרגישו שלא בטוב לא להגיע למסיבה. 

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה לכתבה כי "מדובר ברכילות זולה שאין לה קשר למציאות. כל התקנות וההנחיות מולאו כלשונן ובמלואן.
רעיית שר הבריאות חגגה את יום הולדתה ביום חמישי שעבר בשעה 18:00 בערב, בחצר גדולה ופתוחה, עם פחות מחמישים אנשים, בדיוק בהתאם להנחיות משרד הבריאות, החלטות הממשלה והצהרותיו של השר אדלשטיין, כפי שהיו באותה עת.
מדובר בניסיון אומלל לגרום לפגיעה באמון הציבור במערכת הבריאות. אנחנו בטוחים שהציבור חכם מכך". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן