מסיבת הסיום הפכה למוקד הדבקה בקורונה

צעירים רבים הפכו את נשפי הסיום שלהם למסיבות פיראטיות בבתים פרטיים. במספר נשפי סיום ברעננה נדבקו כ- 25 תלמידים. משרד הבריאות טוען כי יש חשש לנדבקים רבים נוספים. בנוסף, שני חולי קורונה אובחנו בהופעות בזאפה תל אביב והרצליה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 15:10 טו בתמוז התשפ

מסיבת הסיום הפכה למוקד הדבקה בקורונה
בדיקות קורונה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בעקבות איסור משרד הבריאות לערוך מסיבות סיום המוניות, החליטו תלמידי תיכון רבים ברחבי הארץ לקיים בכל זאת את המסיבות, רק באופן פיראטי, ובבתי התלמידים. משרד הבריאות מעדכן כי במספר נשפי סיום ברעננה אובחנו עד כה כ- 25 חולי קורונה, ויש חשש לנדבקים רבים נוספים.

בשל המספר הרב של הנדבקים העירייה ביקשה ממשרד הבריאות לבצע בדיקות לכל הנערים שהשתתפו במסיבות, אך לפי גורמים בכירים בקופות החולים, "משרד הבריאות סירב כי לא מדובר באירוע שנערך בין כותלי בית הספר". בשל האירוע, קופות החולים נאלצו לבדוק את כלל התלמידים, דבר שיצר עומס גדול על מערכת הבדיקות.

על רקע זה דווח כי בהופעה של נתן גושן בזאפה הרצליה ב-29.6 נכח חולה קורונה מאומת בין השעות 18:30 עד 22:00, גם בהופעה של איתי לוי בזאפה תל אביב ב-28.6 בין השעות 21:00 עד 23:30 נכח חולה מאומת. כך דיווח כתב התרבות של ynet רן בוקר.

נזכיר, החל מהיום (ג') מסעדות יוכלו לארח עד 50 איש במתחם הכולל שלהן בפנים ובחוץ. כאשר , 20 סועדים יוכלו לשבת בפנים המסעדה, ו-30 בחוץ. בנוסף למסעדות מקומות נוספים ייסגרו לגמרי עד להודעה חדשה ביניהם: קייטנות, תנועות נוער, חדרי הכושר, הבריכות הציבוריות, אירועי התרבות, בתי קולנוע, פאבים, ברים ומועדונים. אולמות האירועים עוד יכולים לארח 50 איש, אך ממחר ייסגרו גם כן.