ארגון בתי הכנסת: מברכים על ההחלטה להגביל את כמות האנשים בבתי כנסת

הרב שמואל סלוטקי על החלטת הממשלה לצמצם את מספר המתפללים בבית הכנסת ל-19: "אנו קוראים להמשיך ולייסד מנייני תפילה נוספים במרחב הפתוח עבור אלו שלא יוכלו להיכנס בשערי התפילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/20 15:36 יד בתמוז התשפ

ארגון בתי הכנסת: מברכים על ההחלטה להגביל את כמות האנשים בבתי כנסת
עדיף מניינים במרחב הפתוח, צילום: shutterstock

הממשלה קיבלה היום (ב') את הצעת השר אריה דרעי, ובתי הכנסת יישארו פתוחים - אך מספר המתפללים יוגבל עד ל-19 בני אדם. זאת במקביל למסעדות הצפויות להיות מוגבלות ל-20 איש בפנים ו-30 בחוץ. הממשלה אישרה את טיוטת החוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום, כך שההגבלות עליהן תחליט הממשלה יכנסו לתוקף באופן מיידי. הצעת החוק תועבר לאישור מליאת הכנסת באופן מיידי.

השרים אישרו: בתי הכנסת צפויים להישאר פתוחים - במגבלות של 19 איש

בארגון בתי הכנסת העולמי מברכים על ההחלטה. וטוענים כי על אוכלוסיות בסיכון להתפלל במרחב הפתוח מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי על החלטת הממשלה לצמצם את מספר המתפללים בבית הכנסת ל-19:"אנו מברכים את ממשלת ישראל שהחליטה, למרות המורכבות הרבה, להשאיר מנייני תפילות פעילים, גם אם מצומצמים, בבתי הכנסת".
 
"אנו מבינים את הסכנה הגדולה הקיימת בימים אלו בעת שציבור רחב מתאסף בהתקהלות גדולה בעת תפילה במניין בחלל התפילה הסגור" אומר הרב סלוטקי. בשל כך הם קוראים לשוב למניינים במרחב הפתוח: "עם זאת, במקביל- אנו קוראים להמשיך ולייסד מנייני תפילה נוספים במרחב הפתוח עבור אלו שלא יוכלו להיכנס בשערי התפילה עקב המכסה שנקבעה והן עבור מתפללים הנמצאים בקבוצת סיכון. למבוגרים שמבין המתפללים ולבעלי מחלות רקע- אנו ממליצים שלא להגיע לבתי הכנסת אלא להתפלל במרחב הפתוח או אף איש איש בביתו".

לבסוף הובא הטיעון ההלכתי הידוע: "'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' עומד תמיד לנגד עינינו. 'וחי בהם'- ולא שימות בהם- לימדונו חכמינו.  אנו ממשיכים להתפלל שהקב"ה יסיר מעלינו בקרוב את המגיפה הזו ונשוב להתפלל כשבימים עברו ברוב עם בבתי הכנסת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן