גפני מבהיר: חוק הפונדקאות ללהט"ב יעבור רק בהסכמה

יו"ר ועדת הכספים דחה גם את הטענות שנתניהו דורש תקציב חד שנתי משום שהוא מעוניין ללכת לבחירות: "אמרנו לו שאנחנו נגד לנצל את התקציב לצאת לבחירות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 11:50 י בתמוז התשפ

גפני מבהיר: חוק הפונדקאות ללהט"ב יעבור רק בהסכמה
ח"כ גפני למען עובדי אל-על, צילום: שריה דיאמנט

לאחר ששר המשפטים אבי ניסנקורן הכריז כי יקדם את חוק הפונדקאות לקהילת הלהט"ב, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) מבהיר הבוקר (ה') כי הוא ומפלגתו לא יאפשרו את העברת חקיקה. 

"ניסנקורן אמר שיעבור בהסכמה? אני איש של הסכמות. בלי הסכמה זה לא יעבור. שיבוא עם הצעה ונגיד את עמדתנו. יש החלטת בג"ץ? אז בג"ץ אמר", אמר גפני בראיון לרשת ב'. 

החוק, שיאפשר שימוש בפונדקאות בישראל על ידי זוגות חד מיניים, עלה אתמול להצבעה בכנסת בטעם האופוזיציה, אך נפל בשל התנגדות הקואליציה. אולם במפתיע שלושה שרים וחברי כנסת מקהילת הלהט"ב, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שר הרווחה איציק שמולי וח"כ איתן גינזבורג,  הצביעו בעד החוק ונגד הקואליציה. יושב ראש הקואליציה, מיקי זוהר, הסביר לחדשות כיפה כי לא ניתן לנהל את הקואליציה כך והשרים צפויים להינזף על ההצבעה שלהם.   

בראיון הבוקר גפני דחה גם את הטענות שנתניהו דורש תקציב חד שנתי משום שהוא מעוניין ללכת לבחירות בעוד מספר חודשים. "נתניהו אמר לי שהוא לא משתעשע ברעיון לצאת לבחירות. אמרנו לו שאנחנו נגד לנצל את התקציב לצאת לבחירות", סיפר.