גנץ נגד נתניהו | "נותן גיבוי מלא ליועץ המשפטי לממשלה"

לאחר מתקפת מקורבי נתניהו כנגד היועץ המשפטי לממשלה, בהמשך לחוות דעתו של היועץ שקבע שנתניהו אינו זכאי לסיוע במימון משפטי, מגיב שר הביטחון גנץ: "נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/20 15:40 ח בתמוז התשפ

גנץ נגד נתניהו | "נותן גיבוי מלא ליועץ המשפטי לממשלה"
גנץ ונתניהו. שוב מחלוקת, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ מגיב למתקפת מקורבי ראש הממשלה נתניהו כנגד היועץ המשפטי לממשלה. "אני נותן גיבוי מלא להחלטת היועמ"ש ולכל מערכת אכיפת החוק בישראל. הם ימשיכו למלא את תפקידם ללא מורא, במקצועיות ובנחישות. הקמנו את הממשלה לאור משבר הקורונה ובזה יש לעסוק".

נזכיר, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מסר היום (ג') חוות דעת לוועדת ההיתרים, ולפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו זכאי לקבל סיוע של 10 מיליון שקלים ממקורבו, איש העסקים ספנסר פרטרידג', למימון הוצאות משפטו. חוות הדעת הגיעה כתגובה לבקשה המחודשת שהעבירו עורכי דינו של נתניהו בעניין זה.

בהודעה אותה פרסם ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של מנדלבליט, נכתב: "עמדתנו היא שקיימת חזקה עובדתית לפיה טובת הנאה הניתנת לראש הממשלה, ניתנת לו באשר הוא עובד ציבור, ולכן היא אסורה לפי הדין".

מקורבי נתניהו מסרו בתגובה להחלטת היועמ"ש: "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ״ש בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין. ניגוד העניינים של היועמ"ש זועק לשמיים. ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו". 

עוד נכתב בהודעה: "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. מנגד מנדלבליט מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה. שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראה חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערורייה". 

שר התקשורת ח״כ יועז הנדל, הצטרף לביקורת, וצייץ בטוויטר: ״בדמוקרטיה מותר להתווכח עניינית על כל החלטה של פקיד ציבור, אבל בין זה לבין מתקפה חזיתית על היועץ המשפטי לממשלה ומוסדות המשפט מרחק רב.‬ ‫ובכלל ראוי בעת הזו להתמקד בדיונים שעניינם הוצאות כספיות לצורך התמודדות עם המשבר הכלכלי״.