גנץ: "אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אצטרך לכבד את ההסכם"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון לא ממהר בכל הקשור להחלת ריבונות ואומר: "מיליון מובטלים לא יודעים על מה אנחנו מדברים עכשיו". גנץ התייחס גם לממשלת האחדות: "כל יום הוא פוטנציאל לפירוק הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/20 12:01 ח בתמוז התשפ

גנץ: "אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אצטרך לכבד את ההסכם"
בני גנץ, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

ראש ההמשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ממשיך את העימות המתוקשר שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. גנץ אמר הבוקר (ג'): "קבענו קריטריונים בהסכם. קבענו תהליך של דיון בקבינט ובממשלה ואחר כך נתניהו רשאי להמשיך כמו שהוא חושב. הוא יכול לעבור את כל התהליך לעשות את כל השיקולים ולהתקדם. הממשלה תצטרך לקבל החלטה והוא יצטרך להחליט איפה הוא עומד עם העניין הזה. אם מחר בבוקר יש החלת ריבונות וההסכם מאפשר, אני אצטרך לכבד את ההסכם. מיליון מובטלים לא יודעים על מה אנחנו מדברים עכשיו. 96% מוטרדים ממה הם עושים מחר בבוקר". את הדברים אמר באולפן 'ynet'. 

לשאלה לגבי המוכנות של מערכת הביטחון למהלך של החלת ריבונות השיב גנץ: "צה"ל ומערכת הביטחון ידעו לגבות כל החלטה שנקבל בדרג המדיני. שבועות רבים מנתחים את התהליך הזה על משמעותיו השונות. נותנים את ההערכות שלהם מבחינה ביטחונית וידעו להיערך לכל דבר שנאמר".

בימים האחרונים עלתה השאלה מה דעתו של בני גנץ על החלת הריבונות. הבוקר אמר גנץ כי הוא מאמין שבקעת הירדן צריכה להיות לנצח של מדינת ישראל. וכי הוא מקבל את המתאר של תוכנית טראמפ. לדעתו של גנץ גם הגושים הם חלק בלתי נפרד מישראל וצריך להגיע לשם. השאלה היא איך ומתי.

גנץ התייחס בראיון לממשלת האחדות הרחבה: "ניסינו שהממשלה תהיה מינימלית, אבל הליכוד פעם ראשונה אחרי עשור נאלץ להיפרד מנכסים. זו הוצאה משמעותית שאני לא מזלזל בה. ממשלת אחדות עולה יותר אבל היא שווה הרבה יותר והיכולת של הממשלה לתפקד במציאות כזו אני מציע לא לזלזל בה".

"אנחנו כל יום בפוטנציאל לאירוע פוליטי גדול שיכול לפרק את הממשלה. אני חושב שישראל צריכה יציבות שלטונית".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן