גנץ: הסיפוח יחכה. נתניהו: "כחול לבן לא גורם לכאן או לכאן בנושא"

יו"ר כחול לבן אמר בישיבת הסיעה כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הוירוס". כמה דקות אחרי אמר ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד על הריבונות כי "הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 16:36 ז בתמוז התשפ

גנץ: הסיפוח יחכה. נתניהו: "כחול לבן לא גורם לכאן או לכאן בנושא"
נתניהו וגנץ, צילום: Israel Sellem

תהיה החלת ריבונות ביהודה ושומרון? יו"ר כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ, אמר אחר הצהריים (ב') בישיבת סיעת מפלגתו, כי כל מה שאינו קשור למאבק בקורונה - יחכה עד לאחר הוירוס. ברמיזה עבה לנושא הריבונות. כזכור, על פי ההסכמים הקואליציוניים, יום רביעי הקרוב, ה-1 ביולי, הוא התאריך המוסכם בו ניתן להביא לממשלה ולכנסת את ההצעה להחלת הריבונות על יהודה ושומרון.

כמה דקות אחרי דבריו של גנץ, התייחס ראש הממשלה נתניהו, בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד, לנושא החלת הריבונות (אחרי שהתעלם מהנושא בהצהרה לתקשורת, בפתח הישיבה, ואמר כי "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקאי שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות". עוד אמר: "הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן".

בהמשך דבריו בפתח ישיבת הסיעה התייחס גנץ למאבק בהתפשטות הקורונה, ולהגבלות החדשות שהטיל קבינט הקורונה מוקדם יותר. הוא אמר כי "חזרנו כעת מקבינט הקורונה לאחר שאישרנו מספר הגבלות נדרשות לאור העלייה בהדבקה ובתחלואה. 
המאבק בקורונה יהיה ארוך, וזאת בדיוק הסיבה שכחול לבן הקימה ביחד עם הליכוד את הממשלה הזאת ומנעה בחירות רביעיות. 
מספר הנדבקים בקורונה הרפואית מדאיג, אבל זה רק מדאיג במימד הרפואי ולא פחות חשוב ולו פחות מדאיג זה מספר החולים בקורונה הכלכלית והחברתית מדאיג עוד יותר". 

לדברי גנץ, "לא מספיק לחשוב שבועות קדימה. זה לא יועיל. עלינו לחשוב לפחות שנה קדימה. לכן אני אומר פה באופן נחרץ: טוב שאנחנו עושים את כל הצעדים, טוב וחשוב שהארכנו את דמי האבטלה למפוטרי הקורונה ולאלו שבחל"ת עד אוגוסט, אבל בואו נגיד ביושר זהו פלסטר שלא באמת יעצור את הדימום לאורך זמן". 

הוא הוסיף כי "כחול לבן תפעל במסגרת דיוני התקציב, להארכת דמי האבטלה לעובדים בחל"ת לפחות למשך חצי שנה, וגם לעידוד הכשרות מקצועיות והשמה בכדי שנוכל להניע מוקדם ככל האפשר את גלגלי המשק. זה לא הכל. לצד אלה, עלינו להמשיך ולעודד מעסיקים שיחזירו עובדים מחל"ת באמצעות תמריצים והשקעות".

שר הביטחון התייחס גם לתחומי אחריות משרדו: "אנחנו נמצאים באירוע חירום מתמשך – ולצידו של הקבינט, ולצידו של משרד הבריאות כגוף הרגולטורי שמנהל את האירוע, יש בישראל רק גוף אחד שיודע לטפל במבצעים בסדר גודל שכזה - משרד הביטחון. 
אמרתי זאת כשפרצה מגיפת הקורונה, הדגשתי זאת היום בקבינט הקורונה אני חוזר על כך גם כעת. 
אנחנו ערוכים להכפלה מיידית של מלוניות הקורונה, פיקוד העורף נמצא בקשר עם כלל הרשויות, וחובשי צה"ל כבר מתגברים את מעבדות הבדיקות. 
יחד, אנחנו ננצח את הקורונה, הרפואית וביחד נתמודד עם ההשלכות הכלכליות והחברתיות של התופעה הזו".  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן