הרב מוטי אלון: לא אכהן כרב עיר או רב שכונה עד לגיל הפרישה

בעקבות עתירה לבג"ץ שדרשה מהרבנות לבטל את תעודת הרבנות של הרב מוטי אלון, התחייב הרב, שהורשע במעשים מגונים כנגד תלמיד, בפני הרבנות הראשית כי לא ישמש בתפקידים רשמיים מטעם הרבנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/20 09:23 ח בתמוז התשפ

הרב מוטי אלון: לא אכהן כרב עיר או רב שכונה עד לגיל הפרישה
הרב מוטי אלון, צילום: פלאש 90, דוד ועקנין

בשנת 2013 הורשע הרב מוטי אלון במעשים מגונים כנגד תלמיד שלו. בין ההשלכות למעשיו התחייב הרב אלון בפני הרבנות הראשית  כי אין בכוונתו לעשות שימוש בכשירות שלו לכהן כרב עיר או כרב שכונה עד תום 10 שנים מהרשעתו. מספר ארגוני נשים לא היו הביעו שביעות רצון מההחלטה ואף עטרו לבג"ץ בדרישה כי הרבנות תבטל לאלתר את תעודת הרב של מוטי אלון.

בכאן 11 חשפו כי בעקבות העתירה הרב מוטי אלון הודיע לרבנות הראשית שהוא מאריך את התחייבות שלו עד לגיל הפרישה, גיל 67, ושלא יכהן כרב עיר או רב שכונה. במכתב ההתחייבות שלו כתב: "מובהר בזאת כי בהמשך להתחייבות שכבר מסרתי בעבר לוועדת המשמעת שמטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל, אני מתחייב שלא לעשות שימוש בתעודות הכשירות שניתנו לי מהרבנות לכהונת רב עיר ולכהונת רב שכונה, ולא לכהן כרב עיר או כרב שכונה או בתפקיד הטעון אחת מן הכשירויות כאמור עד להגעתי לגיל פרישה בשנת 2029".

עוד כתב: "משכך ממילא אין עוד נפקות מעשית לתעודה זו. כאמור, התחייבותי האמורה תקפה ומחייבת עד לשנת 2029. כפועל יוצא אני מתחייב שלא להשתמש בסמכותי כמורשה לעריכת חופה וקידושין בכל התקופה האמורה, ככל שזו נובעת מהסמכתי כבעל תעודת כושר לרב עיר"