אירוע הגאווה בירושלים: פעיל להב"ה נעצר במעצר מנע

המשטרה עצרה במעצר מנע את משה בן זיקרי, פעיל להב"ה שמחה מספר פעמים בשנים האחרונות נגד מצעד הגאווה. עו"ד בן גביר: "נבקש מבית המשפט לשחרר את בן זיקרי ללא תנאי כפי ששוחרר תא"ל במיל' השכל. חופש הביטוי זה לא רק לאנשי שמאל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/06/20 08:00 ו בתמוז התשפ

אירוע הגאווה בירושלים: פעיל להב"ה נעצר במעצר מנע
הפגנות נגד מצעד הגאווה. ארכיון, צילום: להב"ה

בלשים ממשטרת ירושלים פשטו לפנות בוקר (א') על ביתו של משה בן זיקרי, פעיל בארגון 'להב"ה' ועצרו אותו. בן זיקרי נוהג למחות כל שנה נגד מצעד הגאווה, כאשר לעתים הוא מתחפש לבן הקהילה הלהט"בית, מצליח להגיע לבמה וצועק. 

הבוקר הגיעו בלשים לביתו בחריש ועצרו אותו במעצר מנע, לקראת אירוע הגאווה המרכזי שיתקיים הערב בגן העצמאות בירושלים. בשל המגבלות והמאבק בהתפשטות הקורונה, לא יתקיים השנה מצעד הגאווה המסורתי בעיר, אך תיערך העצרת, כאמור, תחת מגבלות משרד הבריאות.

עורך דינו של בן זיקרי, איתמר בן גביר, אומר הבוקר: "נראה את כל אלה שצעקו בשבת האחרונה על סתימת פיות יוצאים חוצץ נגד מעצרו של מרשי". לדברי בן גביר, זכותם של פעילי להב"ה למחות נגד המצעד, ולצערי משטרת ירושלים לא מפנימה את יסודות חופש הביטוי. נבקש מבית המשפט לשחרר את בן זיקרי ללא תנאי כפי ששוחרר תא"ל במיל' השכל. חופש הביטוי זה לא רק לאנשי שמאל".

בהמשך סיפר עו"ד בן גביר כי המשטרה פשטה על בית הוריו של פעיל להב"ה נוסף, לדבריו, הפעיל לא נמצא בבית, והמשטרה מונעת מאמו לצאת מהבית "עד שהילד שלך יחזור".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה: "אני מבין ששלל הפוליטיקאים והעיתונאים התעייפו מאוד מהמאבק ההירואי שלהם למען חופש הביטוי של אמיר השכל ופשוט לא נשאר להם כח למחות נגד מעצר מנע של סתם איש פשוט ולא תא"ל שסותמים לו את הפה מראש. צבועים נמאסתם".