"אם היינו מתמסרים לכל הנחייה מעבר לים לא היינו בונים את אלון מורה"

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מגיב לדברי גרינבלאט: "גרינבלאט הוא עתיר זכויות וידיד, אבל גם לחברים צריך לומר: יהודה ושומרון חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/20 11:53 ד בתמוז התשפ

"אם היינו מתמסרים לכל הנחייה מעבר לים לא היינו בונים את אלון מורה"
צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב הבוקר לדברים שהפנה אמש השליח לשעבר של ארה"ב למזה"ת גייסון גרינבלאט לראשי הרשויות ביו"ש שאמר בכנס של "שורת הדין": "ראשי ההתנחלויות והנהגת הימין לא צריכה לתקוף את טראמפ וקושניר. הם צריכים להסביר מה החששות שלהם מבלי להעביר רק ביקורת. זה לא הוגן. המדינה הפלסטינית העתידית לא תהווה איום על ישראל".

דגן עונה לגרינבלאט: "גרינבלאט הוא ידיד של ישראל ויש לו זכויות רבות בקידום התמיכה של ארה"ב בהחלת ריבונות ביו"ש, בהעברת השגרירות לירושלים ובהכרה בריבונות ישראל על רמת הגולן. הוויכוח הוא בין ידידים ושותפים. עם זאת. ובכל הכבוד לעמדות בבית הלבן, מדינת ישראל היא מדינה ריבונית, המשא ומתן על שטחי מולדת מתקיים בירושלים. אם לאורך השנים, הייתה מדינת ישראל מתמסרת לכל הנחייה מעבר לים. לא היינו בונים את אלון מורה, לא היינו מחילים ריבונות על רמת הגולן ולא היינו חוזרים לירושלים המשוחררת". יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. 

"האמירה שמדינת טרור בלב הארץ לא תהווה איום על ישראל היא אמירה לא נכונה. כל תושבי ישראל יודעים שהקמה של מדינת טרור בלב הארץ מעבר לבעיה הערכית האיומה של מסירת לב המולדת של עם ישראל עוד מימי התנ"ך להקמת מדינה זרה, מסכנת את עצם קיומה של מדינת ישראל. יש לנו את כל הניסיון המצטבר מאוסלו דרך הסכם וואי, בוודאי הגירוש מגוש קטיף, כולנו מבינים את זה.

"ארבעת הישובים שנעקרו מצפון השומרון נשארו בשליטה מלאה של מדינת ישראל, ולכן בשונה מגוש קטיף לא יורים משם טילים. לכן ברור שיש התנגדות לדבר כזה ולכן זה לא יקרה. לא ברמה הציונית ערכית ולא ברמה הביטחונית של עצם קיומה של מדינת ישראל. בסופו של דבר בכל תכנית מדינית הדבר החשוב בה הוא שיותר יהודים יבואו להתגורר ביהודה שומרון וירושלים ובשאר אזורי הספר. זה המבחן של המדינה, וזה גם המבחן של ידידי ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן