מועצה אזורית שומרון: "ריבונות רק אנחנו יכולים לתת לעצמנו"

לקראת כינוס טראמפ בנושא ריבונות המאבק מחריף - השומרון בסרטון הסברה: "לא חייבים להסכים עם האמריקאים. יוסי דגן: "אסור למצמץ. ראש הממשלה - ריבונות מלאה. ללא ישובים מבודדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/20 10:55 כט בסיון התשפ

מועצה אזורית שומרון: "ריבונות רק אנחנו יכולים לתת לעצמנו"
יוסי דגן ראש המועצה, צילום: דוברות

לקראת כינוס נשיא ארה"ב טראמפ את דיוייד פרידמן שגריר ארה"ב בישראל, פומפאו וקושניר בנושא הריבונות -  השומרון יוצא בסרטון כחלק מהממאבק: "לא לישובים מבודדים". אותו הוא מוביל בימים אלו כחלק ממאבק הריבונות. 

לפני כחודש הודיע ראש הממשלה כי יחיל ריבונות על הישובים ביו"ש, זאת כחלק מתוכנית המאה של נשיא ארהב טראמפ. אלא שאז התברר כי החלת הריבונות עלולה לכלול, בהתאם לתוכנית, הכרה במדינה פלסטינית עי ממשלת ישראל והשארת 19 ישובים מבודדים בלב מדינת טרור. 

מועצה אזורית שומרון יצאה במאבק להחלת ריבונות ללא האלמנטים הללו. המאבק הביא את לכך שנושא ההכרה במדינה פלסטינית ירד מהפרק, וכעת ממשיכים בשומרון במאבק אליו הצטרפו ראשי הרשוית ביו"ש נגד השארת ישובים מבודדים. 

בסרטון ההסברה שהוציאה מועצת שומרון הבוקר לרשתות היא מזכירה כי בגין אשכול ובן גוריון פעלו גם ללא אישור ממשל ארה"ב, בגין כאשר החיל את החוק הישראלי על רמת הגולן, לוי אשכול על ירושלים המשוחררת ובן גוריון על ירושלים המערבית נגד דרישת המעצמות.  

הסרטון עונה על אחת הטענות המרכזיות של תומכי תוכנית טראמפ מימין הטוענים כי הפלסטינים לעולם לא יעמדו בדרישות המוצגות בתוכנית המאה: בין השאר להפסיק לתמוך ברצח יהודים. אלא שלדברי יוצרי הסרטון: "אם חלילה ביידן יכנס לבית הלבן ואם גנץ יעבור לבלפור, התנאים עלולים להעלם בן רגע, ממש כמו שוויתרו לפלסטינים על תנאים בהסכמים קודמים. מה שישאר הוא ההסכמה העקרונית של הימין למדינה פלסטינית כנקודת פתיחה"

"עלינו להתעשת" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "אנחנו הולכים לקראת ימים היסטורים שיכולים בקלות להפוך מתוכנית המאה - לטעות המאה. החלת ריבונות היא הדבר הנכון ביותר לעת הזו, יש לכך רוב בכנסת, בממשלה, אהדה לרעיון בממשל ארה"ב ואפילו האיחוד האירופי במצב לא נוח להתנגדות חריפה מדי לרעיון. עם זאת לא ניתן שכחלק מאותו מהלך היסטורי ישאירו פי 3 יותר תושבים משהתגוררו בגוש קטיף, לחיות בישובים מבודדים מוקפים במדינת טרור."

"אני  קורא לראש הממשלה להחיל את הריבונות מבלי לסכן את חייהם של למעלה מ 20,000 בני אדם ומבלי לפגוע באינטרסים החיוניים ביותר של מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה: ביבי תהיה בגין. תחיל ריבונות גם ללא הסכמת ממשל ארה"ב". 

הסרטון, אוייר על ידי הקומיקסיקאי: יוסי שחר,  פותח במילים: "הדוד מאמריקה מעניק לנו מתנה של פעם בחיים. מצוין, אבל בואו נעשה את זה נכון. המחנה הלאומי ורוב הציבור היהודי תמיד התנגדו למדינה פלסטינית, על אף שמרבית תוכניות העבר כללו ריבונות בשטח שישאר בידינו. ריבונות? נהדר! אך לא במחיר מדינת טרור בלב ישראל.

לפי התכנון היישובים לכאורה ישארו בידינו, אך בפועל מתוכננת הקפאה לארבע שנים לפחות על ישובים רבים, שישארו כמובלעות 'סטייל נצרים'. בנוסף, ההתיישבות כולה תחתך למקטעים לא אפשרים לנסיעה ומגורים. מנסיון העבר בגוש קטיף וצפון השומרון זהו פינוי דה פאקטו! ומסיים במילים: "לא חייבים להסכים עם האמריקאים. מחילים ריבונות מלאה עכשיו!"