החלו ההגבלות בטבריה ובאלעד: "יתאפשרו יציאה וכניסה לעבודה וללימודים"

שלושה רחובות בטבריה והעיר אלעד נכנסו לסגר חלקי בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בהן, ברשויות מדגישים כי לא מדובר בסגר אלא במגבלות תנועה נקודתיות, ומותחים ביקורת על חלק מצעדי הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/20 18:40 ב בתמוז התשפ

החלו ההגבלות בטבריה ובאלעד: "יתאפשרו יציאה וכניסה לעבודה וללימודים"
טבריה, צילום: פלאש 90. יעקב לדרמן

החל מהבוקר (ד') בשעה 8:00 החלו ההגבלות על העיר אלעד ועל שכונות בטבריה, שהוכרזו אמש 'אזורים מוגבלים', בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה בהן. הסגר החלקי תקף למשך שבוע ימים, ולקראת סיומו תתקיים הערכת מצב נוספת.

משבר הקורונה: 459 נדבקים חדשים ביממה האחרונה


(ארכיון)

כל השטח המוניציפלי של העיר אלעד, וכן במקור השכונות - רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עלית ושכונת בן גוריות - בעיר טבריה הוכרזו אזורים מוגבלים, על פי החלטת ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים. אלא שבסוף  ועדת השרים לענייני קביעת אזור מוגבל, שינתה את דעתה ואישרה את צמצום היקפו של הסגר בעיר טבריה, כך שיחול על שלושה רחובות ספציפיים בעיר בלבד

ממשטרת ישראל נמסר הבוקר: "תנועת הנכנסים והיוצאים מהשכונות תוגבל על מנת למנוע התפשטות הנגיף. בתוך השכונות אסורה התקהלות של מעל 50 איש ויש לפעול בהתאם להנחיות לריחוק חברתי של משרד הבריאות ובכלל זה עטיית מסכה בשטחים ציבוריים.

"על מנת לאכוף את הגבלות התנועה יוקמו 7 מחסומים בדרכי הגישה לשכונות, המחסומים יאוישו בשוטרי משטרת ישראל, שימנעו תנועה לא הכרחית. בנוסף יפעלו שוטרי משטרת ישראל בכוחות מתגוברים בתוך תחומי השכונות על מנת לסייע לתושבים ולאכוף את ההנחיות במטרה להבטיח את בריאות התושבים ולמנוע את התפשטות הנגיף. 

"רשאים לצאת מהשכונות למטרות הבאות:

  • יציאת עובדים  למקום עבודתם.
  • יציאת תלמידים למבחני בגרות.
  • קבלת טיפול רפואי.
  • הליך משפטי שמחייב נכוחות מחוץ לאזור המוגבל.
  • הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.
  • העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

"מי שאינו תושב קבע בשכונות יוכל לצאת (אך לא להיכנס חזרה).
ניתן לצאת למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104.

ההיערכות להגבלות במשטרת טבריה

ההיערכות להגבלות במשטרת טבריהצילום: דוברות המשטרה

"רשאים להיכנס לשכונות למטרות הבאות:

  • תושבי השכונות המתגוררים בהן בדרך קבע ובכלל זה עובדים החוזרים ממקום עבודתם ותלמידים החוזרים ממבחני בגרות.
  • כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת.
  • העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.
  • בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל),  צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

ניתן להיכנס למטרות אחרות לאחר קבלת אישור מרח"ל (רשות חרום לאומית) בטלפון 104".

"הפגיעה בתושבים אינה מוצדקת"

בעיריית טבריה מתחו ביקורת על ההחלטה, ואמרו כי אינה תואמת את המציאות בשטח בכל השכונות שהוכרזו כאזורים מוגבלים. יו"ר הוועדה הממונה בטבריה (ראש העירייה בפועל מאז הדחתו של רון קובי), מוני מעתוק, כתב בהודעה לתושבים אמש כי "לא יחולו הגבלות על יציאת אדם המתגורר דרך קבע באזור המוגבל למרחב הציבורי ועל פעילות עסקים וחנויות בתוך האזור".

לדבריו, "בשלב זה, במהלך היום יפעלו מוסדות החינוך כסדרם, מלבד אלו שכבר נסגרו בשבועיים האחרונים בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות, ותתאפשר כניסת תלמידים למוסדות החינוך באזור המוגבל ויציאה של תלמידים למוסדות החינוך שמחוץ לאזור זה".

מעתוק מתח ביקורת על ההחלטה להטיל סגר: "בשעות האחרונות, ועוד קודם קבלת ההחלטה, אני נמצא בקשר עם גורמים רבים, ביניהם ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות, תוך השתדלות לעשות כל שלאל ידי בכדי שהוראת הממשלה תבוטל, או לכל הפחות תצומצם באופן משמעותי, שכן המרחב שהוגדר כמוגבל בתוכה אינו תואם את מפת פריסת התחלואה בעיר והפגיעה בכם התושבים אינה מוצדקת".

נתניהו

נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי, פלאש90

הבוקר אמר מעתוק בראיון ברדיו קול חי כי "פנו אליי בשיחת טלפון אחת לברר נתונים ומאז אף אחד במשרד הבריאות לא דיבר איתי. גם בפיקוד העורף אמרו לי שלא מבינים את המניעים להחלטה". גם בעיתונות החרדית מתחו הבוקר ביקורת על ההחלטה להטיל סגר על שכונות חרדיות בלבד.

אחרי ישיבת ועדת השרים אמר ראש הממשלה נתניהו כי "אנחנו נבדוק גם יישובים אחרים", והוסיף כי "הדרך הבטוחה ביותר לעצור את המגיפה היא שכל אזרחי ישראל יעטו מסיכות וישמרו על מרחק. בכל מקרה אנחנו נידרש ליישובים אחרים ונודיע בהתאם את ההחלטות שלנו".

בהתייעצות שקיים נתניהו עם שר הבריאות אדלשטיין, השר לביטחון פנים אוחנה וראש המל"ל מאיר בן שבת, הוחלט כי במקרה שקצב העלייה בהדבקה בקורונה יישאר כפי שהוא או יתגבר, יוקדם הדיון בהפעלת אמצעים דיגיטליים לאיכון חייבי בידוד, והוא יתקיים בממשלה כבר ביום ראשון הקרוב.