פרופסור גרוטו: "זה היה משהו קטן וחשבתי שזה נכון"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מודה שטעה, אך לא חושב שהיה צריך להתפטר בשל האישור המיוחד שנתן לטדי שגיא. גרוטו גם חושב שנכון עדיין להשתמש באיכוני הניידים: "השליטה בידי המדינה היא הכי טובה לעניין הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/06/20 07:51 ל בסיון התשפ

פרופסור גרוטו: "זה היה משהו קטן וחשבתי שזה נכון"
איתמר גרוטו, צילום: פלאש 90

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התראיין הבוקר (ב') לגלי צה"ל שם התייחס לסערה שעורר. לפני שלושה שבועות נחת איש העסקים והמיליארדר טדי שגיא בישראל מבלי להידרש להיכנס לבידוד  וזה היה באישור מיוחד של גרוטו. בעוד שהמנכ"ל הקודם משה בר סימן טוב, רמז כי גרוטו צריך להתפטר, המנכ"ל החדש פרופ' חזי לוי הסתפק בנזיפה כלפי גרוטו.  "אחרי שבחנתי את הדברים החלטתי לקבל את את התנצלותך ולא לנקוט צעדים נוספים נגדך" כת לוי במכתבו. 

גרוטו עצמו גם אינו סבור כי היה צריך להתפטר ובראיון אמר: "עשיתי לעצמי חשבון של כל ההחלטות שקיבלתי וזה היה משהו קטן ביחס לכל הדברים האחרים שעשיתי וחשבתי שזה נכון". אמנם הוא מודה כי טעה, אך לדעתו לא מדובר בטעות רצינית: "טעיתי בעיקר בתהליך, לא בשיקול הדעת הרפואי. לא היה נוהל מסודר באותו זמן, ועדיין אין. הייתי צריך להעביר את זה למישהו אחר. בסך הכל, גם במבחן התוצאה, לא נגרם שום נזק". 

סוגיה נוספת שעלתה בראיון היא איכוני הניידים, שאמש נחשף כי ראש השב"כ בעצמו התנגד לביצוע האיכון, אך נתניהו וגורמים נוספים היו בעד. גרוטו עצמו נמנה עם אלו התומכים באיכון: "שליטה בידי המדינה היא הכי טובה לעניין הזה, במידתיות הנכונה במינימום פגיעה בפרטיות התושבים. המידע מגיע אך ורק לאנשי משרד הבריאות. זה מפשט לנו את קבלת המידע". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן