סערה במשרד הבריאות: בר סימן טוב רומז כי על גרוטו להתפטר

בעקבות האישור החריג שנתן גרוטו למיליארד טדי שגיא, פנה מנכ"ל משרד הבריאות אל סגנו במכתב חריף. "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו" כתב בר סימן טוב וזימן פגישה את גרוטו לפגישה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/20 07:15 יט בסיון התשפ

סערה במשרד הבריאות: בר סימן טוב רומז כי על גרוטו להתפטר
משה בר סימן טוב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

אמש (ד') התפרסמה הפרשה כי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, סיפק אישור כניסה חריג למיליארדר טדי שגיא מבלי שנדרש להיכנס לבידוד. על פי הפרסום, שגיא פנה בתחילה לבר סימן טוב ומשזה סירב להיענות לבקשתו, פנה שגיא לגרוטו וממנו קיבל את האישור שלא להיכנס לבידוד. לאחר מספר שעות מפרסום הפרשה שיגר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מכתב חריף לגרוטו.

בתוכן המכתב נכתב: "הפטור מבידוד, שלא על פי הנהלים, מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו, גורמי המקצוע במשרד הבריאות ובממשלה, אשר אמורים להתוות את הדרך ללא משוא פנים ולהוות דוגמה". עוד כתב: "לאור הפרסום החמור, אבקש לקבל ממך הבהרות לדברים. האם אכן ניתן הפטור האמור ומדוע ניתן? וכן האם היו מקרים דומים בעבר שבהם ניתן על ידך פטור לאנשים השבים מחו"ל מחובת בידוד, או מחובות אחרות אותן הטלנו על הציבור".

לבסוף לקראת סוף המכתב בר סימן טוב רמז כי אם יתברר שגרוטו אכן עשה את המיוחס לו, יהיו לכך השלכות חמורות: "אני תקווה כי יש הסבר מקצועי ומשביע רצון לנושא, וכי הפרסום יתברר כעורבא פרח. לעניות דעתי, אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי". גם שר הבריאות יולי אדלשטיין רואה את הנושא בחומרה: "פגיעה קשה באמון הציבור. לא אנהג בסלחנות".