הרב גיסר: "מאמין שלמועצת החמ"ד יהיה משקל גדול יותר בהחלטה על היו"ר החדש"

הרב אבי גיסר חבר מועצת החינוך הממלכתי דתי בראיון לכיפה לקראת בחירת יו"ר חדש לחמ"ד. כעת עם שר חדש וקבוע הוא מאמין כי הפעם המלצתם תקבל יותר משקל. בנוסף הוא מבטיח כי כל ממלאי המקום בחמ"ד יקבלו את תפקידם מחדש

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 14/06/20 13:33 כב בסיון התשפ

הרב גיסר: "מאמין שלמועצת החמ"ד יהיה משקל גדול יותר בהחלטה על היו"ר החדש"
צילום: כיפה

כמעט שנה עברה מאז מונתה שוש נגר לתפקיד ממלאת מקום יושב ראש החינוך הממלכתי דתי (חמ"ד). אז ישראל הייתה בממשלת מעבר, ונדרש את אישורו של שר החינוך המכהן לאשר את הארכת כהונת היו"ר המכהן הרב ד"ר אבהרם ליפשיץ. אלא ששר החינוך דאז הרב רפי פרץ לא הסכים להאריך את כהונת ליפשיץ ובחר בממלאת מקום זמנית במקומו את  מי שהיתה מפקחת חמ"ד באזור המרכז, שוש נגר.

המינוי הוגדר זמני עד ליום בו תוקם ממשלה ואז שר החינוך יקים ועדת איתור חדשה שתמצא יו"ר חמ"ד חדש. ההחלטה של הרב פרץ למנות את נגר במקום להאריך את כהונת ליפשיץ הייתה בניגוד להמלצת מועצת החמ"ד דבר שעורר סערה בקרב החמ"ד. כעת קמה ממשלה חדשה ויש גם שר חדש שאינו בן המגזר, ועולה השאלה האם מועצת החמ"ד נערכת לקראת מינוי יו"ר חמ"ד חדש.

"ברוך ה' יש ממשלה ויש שר. זה מה שעיכב אותנו ממינוי ראש חמ"ד קבוע" מברך הרב אבי גיסר חבר במועצת החמ"ד. מנגד הרב גיסר מסביר כי עוד מוקדם לדון במועמדים לתפקיד יו"ר החמ"ד "התהליך לבחירת יו"ר חדש עוד ארוך. בהסכם הקואליציוני הנוכחי נקבע כי כל המינויים החדשים בתוך המשרדים יחלו רק בעוד 100 ימים, כמו מינוי המפכ"ל למשל. כך גם במשרד החינוך המינויים מתעכבים בעוד 100 וביניהם גם ראש החמ"ד. בעוד 100 יום שר החינוך יקים רק אז את ועדת האיתור לבחירת יו"ר חמ"ד חדש".

"אז רק לאחר 100 יום יבחר השר ועדת איתור חדשה" מסביר הרב גיסר: "לחמ"ד יהיו שני נציגים בוועדה מתוך שבעה. שאר הנציגים הם נציגי משרד החינוך ונציבות המדינה. בסוף הבחירה הסופית תהיה של השר. מבין חברי הוועדה שמתוך מועצת חמ"ד, סביר שאני אהיה ביניהם. בכל מקרה, בשלב זה אין לנו עוד מועמדים שאנו ממליצים עליהם. זה עוד מוקדם מבחינתנו. כל מי שיגיש מועמדות ייבחן בפני הוועדה, כך גם למשל שוש נגר בעצמה יכולה להגיש מועמדות לתפקיד".

אתם מאמינים כי הפעם רמת ההשפעה שלכם תהיה שונה, בניגוד לפעם הקודמת מול הרב פרץ? 

"אמת שבעבר, המלצנו להאריך את כהונת הרב ליפשיץ לתפקיד, אך היא נדחתה בידי השר דאז הרב רפי פרץ. כעת כשיואב גלנט הוא השר אנו מאמינים כי למועצת החמ"ד יהיה משקל גדול יותר בהחלטה, בניגוד לפעם הקודמת".

ומה בדבר כל המינויים הזמניים שיש ברחבי החמ"ד הרי גם תפקידה הקודם של נגר ממלאת עכשיו מישהי אחרת?

"נכון שיש עכשיו מנויים רבים ברחבי החמ"ד שהם זמניים, כמו מפקח בתי הספר היסודי. כל המשרות יפתחו למכרזים מחדש ומי שמילא מקום יוכל בוודאי לחזור לתפקידו הקודם, ובמידת הצורך נדאג לו לתפקיד אחר בתוך מערכת החמ"ד".