פעילי ארגון להב"ה חשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני

הותר לפרסום כי צעירים תושבי ירושלים וביתר עלית הפעילים בארגון להב"ה הם העצורים בחשד להצתת בית הספר הדו לשוני. עו"ד בן גביר המייצג את החשודים: "עברו התעללות. נבקש לפסול ההודאות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/12/14 15:29 יט בכסלו התשעה

פעילי ארגון להב"ה חשודים בהצתת בית הספר הדו לשוני
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שלושה צעירים החברים בארגון להב"ה - למניעת התבוללות בארץ הקודש - הם העצורים בחשד להשחתת בית הספר הדו לשוני בפסגת זאב, בריסוס כתובות נאצה נגד ערבים ובהצתתו, כך הותר היום לפרסום. מדובר בתושב ירושלים בן 22 ושני אחים בני 18 ו-20 מביתר עלית. בחקירתם בשב"כ הם הודו בביצוע המעשה ומעצרם הוארך בחמישה ימים.

מדובר ביצחק גבאי מירושלים, ונחמן ושלמה טוויטו מביתר עולה. מחקירתם בשב"כ עולה כי ביצעו את הפעולות במחאה על כך שבבית הספר לומדים ערבים ויהודים יחד ועל מנת להעלות את נושא ההתבוללות לסדר היום.

שלושת החשודים מוכרים למשטרה, ולהם עבר פלילי על רקע לאומני. בין היתר, גבאי נעצר במאי 2014 לאחר שתלה מודעות בגנות הנצרות סמוך לביקור האפיפיור בישראל. בנוסף נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין אגרופן למטרה שאינה כשרה.

שלמה טוויטו נעצר בהפגנה בגשר המיתרים לפני כשבועיים לאחר הטבח בהר נוף ונחשד בהתפרעות ובתקיפת שוטר, וכן הורשע בהיזק בזדון ובאיומים לאחר שניקב צמיגים של אדם שהעיר לחבר שלו שלא לעשן בשבת ואים כי יפגע בבנו אם לא ימחק תמונות מרשיעות. אחיו הצעיר, נחמן, הואשם בכך שהחזיק סכין במהלך קטטה במאי 2012 ונעצר בחודש שעבר בחשד שהתפרע במהלך הפגנה והשליך אבנים על מבנה.

עורכי הדין בן גביר וחגבי המייצגים החשודים: "בעקבות החלטת בימש אתמול נפגשנו עם החשודים אחרי חמישה ימים שנחקרו בשבכ.גילנו התעללות קשה; מניעת שינה לחץ נפשי ומסתבר כי אחד החשודים אמר כבר ביום הראשון כי איים עליו חוקר שבכ כי אם לא יודה הוא: "יקרע לו את התחת...- במצב דברים זה הם היו מסוגלים להודות גם ברצח ארלוזורוב. אנו נבקש לפסול ההודאות".

"מצער לדעת שהמטרה מקדשת את כל האמצעים, אפילו הפסולים. מדובר בהתנהגות מחפירה של שירות הבטחון הכללי ושל משטרת ישראל שעשו ככל שבידם על מנת לגבות הודאות מהחשודים החל באיומים לחץ נפשי והתעללות וכלה בהבטחות שאת שארית חייהם יסיימו בכלא. אנו בטוחים שבבוא היום, לאחר בחינה מעמיקה של ההודאות, יימצא כי שווין כקליפת השום”.

תגובת להב"ה: בנצי גופשטיין בתגובה: "ארגון להבה פועל יומם ולילה להצלת בנות ישראל מהתבוללות. ארגון להבה פועל אך ורק בצורה חוקית. מוזר שכאשר נעצרים אנרכיסיטים פעילי שמאל או בנו של חבר הכנסת דב חנין השבכ לא מפנה את האצבע המאשימה כלפי ארגוני השמאל. השבכ מנסה להפליל את ארגון להבה ולחבל במלאכת הקודש של הצלת בנות ישראל. אנחנו נמשיך לפעול באופן חוקי להצלת בנות ישראל".