נרצחי הפיגוע בצרפת הובאו למנוחות בירושלים

מאות בני אדם השתתפו בלווית ארבעת נרצחי הפיגוע, שנטמנו בבית העלמין בגבעת שאול. בישיבות תיכוניות ובאולפנות בחרו לקיים טקסי זיכרון ואמירת תהילים לעילוי נשמת הנרצחים

חדשות כיפה אורי פולק 21/03/12 13:08 כז באדר התשעב

נרצחי הפיגוע בצרפת הובאו למנוחות בירושלים
באדיבות רעננים, צילום: באדיבות רעננים

ארבעת נרצחי פיגוע הירי בבית הספר היהודי "אוצר התורה" בטולוז שבצרפת, הובאו היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים. מאות בני אדם השתתפו בלוויה, ביניהם משפחות ההרוגים, חברי הקהילה הצרפתית בישראל ובטולוז, הרבנים הראשיים לישראל, שרים וחברי כנסת.

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, נשא דברים בלוויה ואמר כי "כל אדם יש לו כתב תורה. ספר התורה האישי של כל יהודי זה התורה המעשים הטובים שלו - המידות שלו הדרך ארץ שלו הכיבוד הורים שלו. בטרגדיה הזו יש ילדים והקלף נשאר רק כי עוד לא הספיקו לכתוב את כתב חייהם על ספר התורה הפרטי שלהם".

בהתייחס לרב יונתן סנדלר, שנרצח בפיגוע, אמר הרב מצגר כי הוא היה "הפך המוות, איש חי ורב פעלים. גיבור חיל". הוא פנה לרבנית סנדלר, אלמנתו של יונתן, ואמר לה: "במחי רשע אחד קיבלת שני תארים נוספים אלמנה ואם שכולה, אולי בעברית מודרנית גם אם חד הורית. לא זכינו לדור המשך למשפחת סנדלר כי שני הבנים אינם איתנו. אין יותר סנדלר".

במקביל ללוויה וביוזמת חטיבת השמינסטים של תנועת "רעננים", בחרו בישיבות תיכוניות ובאולפנות רבות, לעצור את שגרת הלימודים לטובת אמירת תהילים, לעילוי נשמת הנרצחים. בין השאר התקיימו הבוקר טקסי זיכרון בישיבת בני עקיבא בגבעת שמואל, תיכון צייטלין, ישיבת בני עקיבא בנתניה, ישיבת "הליכות עולם בקרני שומרון", ישיבת נחלים, הישיבה באלון מורה, והישיבה בטירת הכרמל. טקסי זיכרון התקיימו גם באולפנת "פלך" ברחובות, אולפנת צפירה, אולפנת "נוף איילון ואולפנת "ישורון" בפתח תקווה - שם בחרו לפתוח את היום באמירת תהילים.

(צילום: באדיבות תנועת רעננים)

איתן טלמור, תלמיד ישיבת גבעת שמואל וחבר תנועת "רעננים", אמר לכיפה כי "לאחר הפיגוע, נעמדו בבתי הספר בצרפת דקת דומייה לזכרם של ארבעת ההרוגים, וכמחאה על רצח מזעזע של ילדים. אחרי פיגוע אנטישמי נגד יהודים אנו מרגישים חובה לעצור את שגרת החיים ולחזק ולתמוך בקהילה. להזכיר ש"כל ישראל ערבים זה לזה" זה לא רק בארץ ישראל אלא בעולם כולו".

עוד ציין טלמור כי "כשהעלנו את הרעיון ניסינו לגרום לעצירה לשנייה של השגרה ולהראות שבאמת אכפת לנו. שאנחנו לא רק שומעים על דברים בחדשות אומרים 'אוי ואבוי' וממשיכים כאילו כלום לא קרה. אדם מישראל שנרצח זה פשוטו כמשמעו חלק מכל אחד מאתנו שנרצח".

נעמה וינברג, תלמיד אולפנת צפירה, אמרה כי הטקס שהתקיים באולפנה "היה עוצמתי מאוד". לדבריה, התלמידות הצליחו להוכיח כי 'כל ישראל ערבים זה לזה'. "עצרנו את שגרת היום-יום באולפנה, כי אנחנו מזדהות עם המשפחות", היא מספרת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן