השרה שקד: "הרב אלון היה כדוד המלך- איש רוח ועשייה"

במערכת הפוליטית מבכים את לכתו של השר לשעבר הרב בני אלון שנפטר ממחלת הסרטן. ח"כ גליק: "איש עניו, צנוע ומאיר פנים אוהב הארץ ואוהב אדם"

חדשות כיפה 05/05/17 13:27 ט באייר התשעז

השרה שקד: "הרב אלון היה כדוד המלך- איש רוח ועשייה"
בני אלון, בנט, שקד, לוין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במערכת הפוליטית ספדו היום(ו') לשר לשעבר הרב בני אלון, שנפטר היום בגיל 62 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי דימתה את הרב אלון לדמותו של דוד המלך, "'כשהיה יושב ועוסק בתורה - היה מעדן עצמו כתולעת, ובשעה שיוצא למלחמה - היה מקשה עצמו כעץ'. כך מתאר באופן ציורי התלמוד את דוד המלך, וכך, ניתן לתאר בתמצית את הרב בני אלון זכרונו לברכה. הוא היה שילוב של איש רוח שהקים ישיבה בדגש על יצירה, ומאידך מנהיג ואיש עשייה בכל רמ"ח אבריו".

לדבריה הוא היה ''איש חזון, ומדינאי. שילוב מורכב שכל כך נעדר בנוף כיום. הרב בני, דמותך המיוחדת תחסר לחברה הישראלית, אך רוחך תמשיך להשפיע. אני מבטיחה לך שהמפעל הציוני שאהבת ופעלת לביסוסו כל חייך, ימשיך לפרוח ולשגשג".

ח"כ יהודה גליק הליכוד ביכה את מות חברו ואמר כי "הרב בני אלון איש יקר ויחיד במינו בציבוריות הישראלית. עניו וצנוע ומאיר פנים אוהב הארץ אוהב המדינה אוהב ישראל ואוהב כל אדם באשר הוא אדם. הוא היה בין המובילים בתחום חיזוק הקשרים בין עם ישראל לחברנו מבין אומות העולם. הוביל את התחום גם בהיותו שר התיירות וגם בהיות יור השדולה לחיזוק הקשרים היהודים נוצרים".

גליק גם הוסיף: "זכיתי לבקרו במהלך מחלתו ולקבל ממנו המון אהבה חיזוק ועידוד לפעילותי בנושא. אעשה כל אשר לאל ידי להמשיך במורשתו. חיבוק גדול לכל המשפחה לאמונה ולרב מוטי ולילדים היקרים. חיבוק גדול גם לעוזרי הנאמן אורי בנק שעבד לצידו שנים רבות ומביא איתו מנסיונו לעבוד לצדו של איש גדול".

במפלגת האיחוד הלאומי, שהרב אלון היה חלק ממנה במשך שנים רבות, אמרו כי "הרב בני ז״ל היה איש תורה חזון ומעש ויזכר תמיד בזכות עשייתו ותרומתו רבת השנים בבניין ירושלים, שמירתה על שלמותה והפעילות המדינית שהוביל בעולם לחיזוק מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל. נזכור ונמשיך את דרכו ומורשתו. יהי זכרו ברוך".

באיגוד ישיבות ההסדר ספדו גם הם: "בני הישיבות, הרבנים ובוגרי ישיבות ההסדר מתאבלים על פטירתו של הרב בני אלון,  ראש ישיבה, מנהיג ציבור ומבוניה של ירושלים השלמה. מולי יסלזון ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אמר כי הרב בני ידע בחייו לשלב תורה, יצירה וציונות, חינוך והנהגה  והיה מאוהביה ומבוניה של ארץ ישראל ברוח תורת ישראל למען עם ישראל. ליבנו עם משפחתו ותלמידיו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב היום : "‏המומים וכואבים על פטירתו אחרי יסורים גדולים של השר לשעבר הרב בני אלון ז"ל. תלמיד חכם ואיש תורת ארץ ישראל. הרב בני, איש שראה למרחקים השקיע את מרצו בהסברה וביצירת חזון אחר אותו הציג  בפני העולם למען ההתיישבות ולמען ארץ ישראל. בבניינה ננוחם. יהי זכרו ברוך."