"העובדה שחושבים לקצר את עונשו של קצב היא בושה לכולנו"

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, התייחסה היום לאפשרות שתינתן חנינה למשה קצב ואמרה כי "קצב בייש את כולנו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/03/16 17:39 ד באדר ב'

"העובדה שחושבים לקצר את עונשו של קצב היא בושה לכולנו"
Oren Nahshon, פלאש 90, צילום: Oren Nahshon, פלאש 90

"אין מושג כזה 'הטרדה מינית'. מטרד הוא זבוב, שמעיפים וחסל. כל הטרדה היא פגיעה, וכך צריך להתייחס אליה" את הדברים הנוקבים הללו אמרה היום, הרבנית מלכה פיוטרקובסקי בהתייחסה לאפשרות שתינתן חנינה לנשיא לשעבר, משה קצב, שהורשע באונס ובעבירות מין.

עוד הוסיפה אשת ההלכה מלכה פיוטריקובסקי כי "קצב בייש את כולנו. מעשיו הם בושה למוסד הנשיאות ולמדינה. מעשיו היו ידועים גם בתפקידיו הקודמים, וכולם שתקו". פיוטרקובסקי היא ממקימי פורום "תקנה", ואמרה את הדברים במסגרת אירוע לציון יום האישה הבינלאומי בסימן: נשים פורצות דרך, שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן בחסות יועצת הרקטור לקידום נשים באקדמיה.

פיוטריקובסקי הדגישה את האחריות של כל אחד מאתנו ללכת עם האמת ולא לעמוד מנגד כשנחשפים לעוולה ולאלימות. "חוויתי תאונה חזיתית בין ההלכה למציאות כשנודע לי שחברה קרובה היא אישה מוכה שנאבקת על חרותה ולא מצליחה לקבל גטו. זה היה שבר עבורי ולא יכולתי לעמוד מנגד. אני רואה בכך אחריות להיות מעורבת בכל גוף וארגון שמטרתו ליצור שידוך בין רוח ויהדות, מסורת והלכה. אני מאמינה שאפשר להגיע לתוצאות מדהימות בתנאי שיפזרו את הכנסת" ציינה.

פיוטרקובסקי טענה כי זו חרפה ובושה שחושבים לקצר את תקופת מאסרו של הנשיא לשעבר "בימים אלו שיש הטוענים לקצר את תקופת מאסרו של קצב, לצד החרפה של רב ראשי שמואשם בפלילים וראש ממשלה שהורשע- זוהי בושה לכולנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן