בנט נלחם בעובדי הנמלים: "אסור לנו להירתע מאיומים כוחניים"

השר נפתלי בנט ממשיך להילחם נגד הוועדים החזקים של נמלי ישראל ולא נרתע מהביקורת שמופנית נגדו על ידי מנהיגי העובדים: "כאשר התחרות תמומש, מחירי המוצרים ירדו ועם ישראל ירוויח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/13 21:19 ט בסיון התשעג

בנט נלחם בעובדי הנמלים: "אסור לנו להירתע מאיומים כוחניים"
הבית היהודי, צילום: הבית היהודי

השר נפתלי בנט ממשיך להילחם בריכוזיות הועדים בנמלי הים של ישראל: בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו ביום שישי האחרון, טען בנט כי ”אסור לנו להירתע מאיומים כוחניים של הוועדים החזקים. הם חזקים, אבל לא צודקים“. הדברים נכתבו בתשובה להתקפות עליו מצד יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, אלון חסן, בנוגע להצהרותיו בדבר פתיחת התחרות בנמלים.

בנט טען בפוסט שלו כי ”חצי מהאנשים במדינת ישראל מרוויחים פחות מ-6,600 שקלים בחודש. מזה הם צריכים לשכור דירה, לאכול, לנוע ממקום למקום, לתת חינוך לילדים ועוד. אנשי ה-6,600 הם שעומדים מול עיניי כל הזמן. איך זה קשור לוועד העובדים בנמל אשדוד? כי אותו חצי מהציבור משלם מחירים יקרים מאוד כיום במוצרים בשל אי-יעילות של הנמלים. שביתות איטלקיות, עשרות אוניות שמחכות מול הנמל מבלי שמכניסים אותם. עלות כל יום המתנה היא מיליון שקלים“.

לדברי בנט, הציבור בישראל משלם את המחיר בשל אותם עובדי נמלים וגם בשל המונופולים הגדולים במשק הישראלי ובשל אי יעילותו של המגזר הציבורי. עם זאת, בנט המשיך להביע תמיכה בתקציב שהציג ”האח“ יאיר לפיד, שר האוצר וטען כי ”עכשיו הממשלה חייבת להכניס ידיים ולבצע את שינויי העומק האמיתיים: שבירת המונופולים והריכוזיות; רפורמת-אמת במגזר הציבורי ופתיחת תחרות גם כנגד הוועדים החזקים ביותר במשק. אחרת אנחנו חוטאים לחצי מעם ישראל, אנשי ה-6,600“.

”כאשר התחרות תמומש, כל יבואן ויצואן יוכל לבחור היכן להעביר את הסחורה שלו, לפי מהירות השירות ואיכותה ולפי המחיר. מחירי מוצרים ירדו. עם ישראל ירוויח“, סיכם בנט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן