בג"ץ נזף בפרקליטות: כמה זמן לקח לכם להחליט על חקירת הרב אליהו?

נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, תקפה את הפרקליטות על ההחלטה המאוחרת לחקירה פלילית נגד רבה של צפת. "כמה זמן לוקח לכם לבדוק אם אדם אמר דברי הסתה, או לא?", תהתה בייניש

חדשות כיפה אורי פולק 23/11/11 13:26 כו בחשון התשעב

בג"ץ נזף בפרקליטות: כמה זמן לקח לכם להחליט על חקירת הרב אליהו?
בית השלום, ויקיפדיה העברית, צילום: בית השלום, ויקיפדיה העברית

נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש, מתחה היום (ד') ביקורת נוקבת על התנהלות פרקליטות המדינה, זאת נוכח ההחלטה המאוחרת, כדבריה, באשר לפתיחתה של חקירה פלילית נגד רבה של צפת, הרב שמואל אליהו.

בדיון שקיים היום בג"ץ נזפה בייניש בפרקליטות ואמרה להם: "קצת לקח לכם זמן לקבל את ההחלטה". בתגובה אמרה נציגת הפרקליטות בדיון כי היועץ ויינשטיין יודיע רק בעוד כמה חודשים האם יגיש נגד הרב כתב אישום ועל כך העירה בייניש "כמה חודשים לוקחים כדי לבדוק אם בן אדם אמר כמה דברי הסתה או לא?".

בתגובה לדיון הורתה בייניש לנציגי המדינה להגיש עדכון בתוך חודשיים אם יחליטו להגיש כתב אישום נגד רבה של צפת - או לא.

כפי שדווח בכיפה, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, החליט אתמול על פתיחה בחקירה פלילית נגד הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בחשד לפרסום הסתה לגזענות, זאת בגין התבטאויות שונות שפורסמו בשמו של הרב אליהו בכלי התקשורת בהן התייחס לציבור הערבי.

בתוך כך, היועץ המשפטי החליט כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית בגין פסק ההלכה שפרסם הרב אליהו בנושא השכרת ומכירת דירות לערבים. עורכי דינו של הרב אליהו הגיבו להחלטת היועץ המשפטי לממשלה ואמרו כי הם "סבורים שאין זה עניין לחקירה פלילית ומכל מקום מעריכים שגם תוצאת חקירה זו, במידה ותתקיים לא תוביל להעמדתו של הרב אליהו לדין בגין התבטאויות אותן הוא אמר בכובעו הרבני".

בעקבות ההחלטה אמר הרב אליהו כי לכיפה כי הוא מקווה שהחקירה הפלילית שתפתח נגדו, תביא בסופו של דבר למציאות בה יוענק חופש ביטוי שיוויוני גם לרבנים בישראל. "אני מקווה שיבוא יום בו יהיה שיוויון אמיתי בפני החוק, גם בתחום חופש הביטוי של אנשי רוח וללא אפליה בין ימין ושמאל", אמר הרב אליהו, שהדגיש כי הוא "סמוך ובטוח כי חקירה בעניין התבטאויות ציבוריות שונות, תאפשר להבהיר את עמדתי באופן ברור וחד משמעי, לפיה על המדינה לפעול נגד אוכלוסיות תומכי טרור במגזר הערבי ולא נגד המגזר הערבי בכללותו".