איגוד שופטי הכדורגל הישראלי אוסר על שחקנים לשחק עם כיפה

באיגוד טוענים כי מאחורי ההחלטה השערורייתית עומדת הנחיה ברורה של פיפ"א, שאוסרת לשחק עם כיסוי ראש. יו"ר איגוד השופטים: "זה לא משהו אנטי דתי, אלו הם הכללים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/01/14 17:14 א בשבט התשעד

איגוד שופטי הכדורגל הישראלי אוסר על שחקנים לשחק עם כיפה
shutterstock, צילום: shutterstock

איגוד שופטי הכדורגל הישראלי חידד את ההנחיות המועברות לשופטים בישראל, לפיהן חל על שחקני הכדורגל, המשחקים בליגות הרשמיות, לעלות אל המגרשים ולשחק כשכיפות לראשיהם.

על פי ההנחיות, השופטים נדרשו לציין בדו“חות שהם מגישים לגבי שחקנים ספציפיים שעולים לשחק עם כיסוי ראש - והתובע המשפטי של ההתאחדות לכדורגל יבחן האם להעמידם לדין. באיגוד הסבירו כי מדובר בהנחיות ברורות של פיפ“א, המחייבות גם את הכדורגל הישראלי, האוסרות לשחק עם כיסוי ראש - לרבות כיפה, בורקה או כאפיה.

יו"ר איגוד השופטים, יריב טפר, אמר היום כי ”מבחינתנו זה לא משהו אישי לשחקן או לדת. זה כמו ששחקן ערבי יעלה עם כאפייה, גם פיפ"א נדרשה לעניין הזה ואנחנו לא רוצים לפתוח את הסכר. אנחנו מכירים הרבה ספורטאים דתיים, יש עוד אנשים חוץ ממנו והם מורידים את הכיפה למשחק ומחזירים אחר כך“.

לדבריו, ”כרגע זה חוקי המשחק ואנחנו לא רוצים לפתוח את הסכר בעניין הזה. אנחנו לא רוצים לפגוע, אנחנו דווקא מאוד מכבדים את הדת, אבל זה משהו שיכול להיות בעייתי. הדת היהודית היא לא היחידה ויש גם מוסלמים ולכל דת יש את הסממנים שלה ואנחנו שומרים את זה מחוץ למגרש“.

אלי עציון: חוצפה שאין כדוגמתה

אלי עציון, יו"ר מרכז הספורט הדתי ”אליצור“, אמר לכיפה כי ”כמי שעומד בראש מרכז ספורט דתי אני חושב שזו חוצפה שאין כדוגמתה שראש איגוד השופטים במדינת היהודים יוציא הנחייה כזו. לא ייתכן כי במדינה יהודית ייאסר על שחקנים לשמור על זהותם היהודית בכל דבר ועניין“.

לדבריו, ”הוראה כזו תרחיק את אלפי הספורטאים הדתיים המעוניינים לקחת חלק במשחקי הכדורגל“. עציון ציין כי ”הציבור הציוני דתי מעוניין להיות חלק מהחברה הישראלית ולהשתלב בכל המסגרות, אמירות ואיסורים כאלו יאלצו אותנו להקים מסגרות חלופיות בהן יוכלו הספורטאים הדתיים לשחק על פי אמונתם“.

”אני רואה את הדברים בחומרה ופונה ליו"ר ועדת החינוך והספורט בכנסת וכן לשרת הספורט על מנת שיתערבו בנושא באופן מיידי“, הוסיף עציון, ”כל עוד השחקן משחק עם פנים גלויות, אין בכך פסול. דרישה כזו היא לא לגיטימית, בטח לא במדינת ישראל“.