בכירים בבית היהודי: סמוטריץ' דורש את החזקת הכספים הקואליציוניים

למרות הקולות האופטימיים, לחדשות כיפה נודע כי בבית היהודי מאשימים את סמוטריץ' בפיצוץ המגעים - כיוון שהתעקש על ניהול הכספים הקואליציוניים ועמידה בראשות החטיבה להתיישבות. האיחוד הלאומי: "לא מתייחסים לספינים"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/02/19 21:31 ו באדר א'

בכירים בבית היהודי: סמוטריץ' דורש את החזקת הכספים הקואליציוניים
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: מרים אלסטר פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' טוען כבר כמה ימים שסלע המחלוקת בינו לבין יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ הוא עניין ההנהגה המשותפת, וכי הוא מעניין בראשות הרשימה או בתיק הבכיר.

הערב (ב') נודע לחדשות כיפה, כי לפי האשמות שיצאו מבכירים בבית היהודי, יו"ר האיחוד הלאומי מחזיק בדרישה בלתי מתפשרת לעמוד בראשות החטיבה להתיישבות והחזקת הכספים הקואליציוניים.

מדובר בשני מרכיבים שפירושם אחריות על כסף רב. במידה וסמוטריץ' יקבל את שתי הדרישות הללו במשא ומתן, יהיה מדובר בהישג מרשים - יש שטוענים אפילו יותר מהעמידה בראשות הרשימה.

מנגד, גורם אחר בבית היהודי הכחיש את הטענות, ובנוסף, בהודעה רשמית של שתי המפלגות נאמר כי פגישתם של הרב פרץ וסמוטריץ' הסתיימה בנימה חיובית. נאמר כי הושגה התקדמות במגעים בין צוותי המו"מ, וכי "הצוותים סיכמו להמשיך המגעים מחר בבוקר על מנת להגיע בהקדם להסכם מלא וסופי, ולהביא בשורה של אחדות לציונות הדתית ולמחנה הלאומי".

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה לטענות כי הם "לא מתייחסים לספינים מגמתיים שנועדו לתקוע מקלות בגלגלים  של מאמצי הריצה המשותפת. נמשיך לעשות הכל כדי להוביל לאחדות בציונות הדתית והימין האמיתי".