אוטובוס השבת יורשה לפעול - אך לא יורשה להעלות נוסעים

מפלגת העבודה לא תוכל להפעיל את 'אוטובוס השבת', בירושלים, וחויבה בהוצאות משפט. ש"ס בתגובה: ""מפלגת העבודה הודיעה כי תפסיק לחלוטין כל הפעלה של אוטובוס שבת". מפלגת העבודה: "אוטובוס השבת של מפלגת העבודה יוכל להמשיך לפעול בשבת בכל הארץ"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/03/19 18:58 כו באדר א'

אוטובוס השבת יורשה לפעול - אך לא יורשה להעלות נוסעים
האוטובוס של מפלגת העבודה, צילום: רענן כהן

בדיון שהתקיים היום (א') אחה״צ בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, קבע השופט כי 'אוטובוס השבת' של מפלגת העבודה יוכל להמשיך את פעילותו, אך לא בירושלים ולא יוכל להעלות נוסעים, אלא ייסע ריק. כמו כן פסק השופט הוצאות משפט בסך 5,000 שקלים נגד מפלגת העבודה לטובת תנועת ש"ס, שהגישה את העתירה להפסקת פעילות האוטובוס בשבתות.

על פי החלטת השופט, שפרסם כתב חדשות 13, עקיבא נוביק, על מפלגת העבודה נאסר להפעיל את האוטובוס בשבתות, ומותר להם להסיע אותו ריק, בלי להעלות נוסעים. במפלגת העבודה אמרו כי האוטובוס הממותג ייסע אחרי האוטובוס השיתופי הפעיל בשבתות -'שבוס' - ויתמוך בו.

מיד לאחר החלטת השופט יצאו שתי המפלגות בהודעות, שהכריזה כל אחת על ניצחונה. על פי הודעת ש"ס: "מפלגת העבודה הודיעה כי תפסיק לחלוטין כל הפעלה של אוטובוס שבת. גם בעצמה וגם באמצעות ובשיתוף עמותות אחרות. בכך התקבלה עתירתה של תנועת ש"ס נגד חילולי השבת וניתן פסק הדין של השופט מלצר האוסר עליהם לקיים  את פעילות חילולי השבת ההמוניים. 

"כמו כן בשל הטענות הצודקות של תנועת ש"ס חויבה מפלגת העבודה לשלם הוצאות משפט בסך 5,000 שח. השבת שוב תבעה את עלבונה וניצחה. אנו שמחים כי כבודה של השבת יישמר בפרהסיה הציבורית ומקווים כי מפלגת העבודה תחדול משימוש ביום המנוחה הקדוש לתעמולת בחירות. 
ש״ס תמשיך להיות הקול הברור המשמיע את רצון רוב העם המעוניין במדינה בעלת צביון יהודי ושמירה על מסורת אבות״.

על פי הודעת מפלגת העבודה, פסק השופט לטובתה: "אוטובוס השבת של מפלגת העבודה יוכל להמשיך לפעול בשבת בכל הארץ, בשיתוף עם חברות התחבורה השיתופית, למעט העיר ירושלים".

אז מי ניצח בקרב על השבת? תלוי את מי שואלים...

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן