מסתמן: המדינה לא תגן על הדס שטייף בתביעת נוה

העיתונאית הדס שטייף שחשפה את פרשת אפי נוה הגיעה אומנם להבנה מול המדינה על כך שלא תועמד לדין פלילי בגין הדרך שבאמצעותה השיגה את חומריה – אולם נראה שעם התביעה האזרחית היא תיאלץ להתמודד ללא סיוע.

חדשות כיפה מערכת כיפה 28/01/19 09:48 כב בשבט התשעט

מסתמן: המדינה לא תגן על הדס שטייף בתביעת נוה
כתבת גלי צה"ל, הדס שטייף, צילום: פלאש 90

פרשת אפי נוה, בה חשוד מי שהיה יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה במינויים תמורת טובות הנאה נחשפה בזכות חומרים שאותם השיגה העיתונאית הדס שטייף מהטלפון האישי של נוה, זאת לכאורה תוך פריצה לטלפון. מקורות משפטיים בכירים הבהירו כי שטייף, עיתונאית גלי צה"ל, הגיעה באמצעות היועצת המשפטית של התחנה להבנות עם פרקליט המדינה שי ניצן שלא תועמד לדין פלילי בשל העבירות שביצעה לכאורה.

אפי נווה (במרכז) מובא לדיון בהארכת מעצרו

תובע את העיתונאית שחשפה את הפרשה | עו"ד אפי נווהצילום: Koko/POOL, פלאש 90

עם זאת, נוה הגיש תביעת נזיקין אזרחית נגד שטייף, בטענה שעברה על חוק האזנות הסתר כאשר פירסמה חומרים מהטלפון האישי שלו, והוא דורש ממנה פיצויים בגובה של 1.5 מיליון שקל. כעת, בתום התייעצויות שקיימו ראשי פרקליטות המדינה, משרד הביטחון, פרקליטות מחוז תל־אביב והפרקליטות הצבאית, מסתמן כי המדינה לא תגן על שטייף בתביעה זו, ואם העיתונאית תפסיד בתביעה - המדינה לא תישא בעלות הפיצויים. הסיבה: שטייף השיגה לכאורה את החומרים תוך ביצוע עבירה, ועל פי הנוהג משרד הביטחון מגן על עובדיו בתביעת נזיקין רק כאשר העבירה לכאורה נעשתה בידיעתו או באישורו - וזה אינו המקרה בפרשה זו.