מזל טוב לראשונה בישראל: שני גוזלי עיט זהוב בקעו בכרמל | צפו

שני גוזלי זהוב בקעו בפעם הראשונה אי פעם בישראל. הם בקעו בגרעין הרבייה בשמורת הטבע חי בר כרמל. "ישנה התאוששות איטית בזכות פעולות ההגנה על קינים" אומרים ברשות הטבע והגנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 10:52 י באדר ב'

לראשונה בישראל: שני גוזלי עיט זהוב בקעו בכרמל | צפו
עיט זהוב, צילום: shutterstock

בשורות משמחות משמורת הטבע חי בר בכרמל: לראשונה בישראל שני גוזלי עיט זהוב בקעו. הזוג המאושר הם הנקבה רוני בת ה-9 ובן זוגה רומאו בן ה-17. רוני נתפסה בטבע כפרחון אך לא התאימה להשבה לטבע, וזכתה בשמה בשנת 2013 לאחר שפצעה את המטפלת הראשית רוני בבית החולים בזמן טיפול רפואי. בן זוגה רומאו בן 17 שנמצא בטבע אך מרבית חייו גדל בגן החיות התנ"כי.

צפו בסרטון המרגש:

"זהו פיצוי על כך שהוריו נלכדו ונחמסו"

רומאו ורוני הצליחו לראשונה להביא לעולם שני גוזלים בפעם הראשונה בישראל. אוהד הצופה אקולוג עופות ברשות הטבע והגנים אמר: "הישג נוסף למאמצי שימור העיטים הזהובים בארץ: לראשונה בשבי בישראל בקע גוזל בגרעין הרבייה וכמה ימים אחריו בקע גוזל נוסף. זהו פיצוי על כך שהוריו נלכדו ונחמסו מקינים בטבע וחסרו לאוכלוסייה, עד כדי כך שבשנת 2018 היה בטבע בישראל רק גוזל יחיד ומספר הזוגות הכולל ירד ל-6".

"מאז ישנה התאוששות איטית בזכות פעולות ההגנה על קינים", אומר אוהד. "שת"פ עם חיל האוויר למניעת הפרעות מסוקים לקינון, מיגון עמודי מתח גבוה ומאבק בהפרעות מטיילים במסגרת פרויקט פורשים כנף בשיתוף עם החברה להגנת הטבע וחברת חשמל. אני מקווה שניתן יהיה להגדיל את גיוס הפרטים הצעירים לאוכלוסייה בזכות גרעין הרבייה".

מיהו העיט הזהוב?

העיט הזהוב הוא העיט הגדול ביותר שדוגר בישראל. מדובר בעוף חזק ועוצמתי, המסוגל לצוד טרף גדול, כמו שועל או גדי. למרות יכולותיו הפיזיות המרשימות, העיט הזהוב ניזון בעיקר מיונקים בינוניים וקטנים דוגמת שפן סלע, ארנבת ושועל אך מגוון גם בעופות בינונים ובזוחלים כדוגמת חרדון צב. בנוסף הוא גם מפצח צבים שאותם הוא מטיל מגובה רב.