יש דני ויש דיין: "נקמתו" של הקונסול הישראלי במועמדת הברזילאית

בעבר היא סיכלה את מינויו לשגריר ישראל בברזיל. שלוש שנים לאחר מכן, חגג דני דיין את מפלתה של הנשיאה לשעבר בבחירות, "האישה שדחתה את מינויי בגלל היותי תושב יו"ש לא הצליחה להיבחר לסנאט.  קשה לי לא לחייך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/18 17:34 כב בחשון התשעט

יש דני ויש דיין: "נקמתו" של הקונסול הישראלי במועמדת הברזילאית
יש דיין. דני דיין, צילום: פלאש 90

מי מתעסק, זה דני: לפני שלוש שנים טורפד מינויו של דני דיין לשגריר ישראל בברזיל, היום (רביעי), על רקע תוצאות הבחירות בברזיל, חגג הקונסול הישראלי בניו יורק את נקמתו.

"האיש שבא לארץ להתנצל על דחיית מינויי בגלל היותי תושב יו"ש הוא עכשיו הנשיא הנבחר של ברזיל", צייץ דיין בטוויטר. לצד זה הוסיף כי "האישה שדחתה את מינויי בגלל היותי תושב יו"ש לא הצליחה להיבחר לסנאט. אין לי כוונה לשמש בעתיד כשגריר בברזיל - אך קשה לי לא לחייך. (וזהו ציוץ פרטי לגמרי)".

דיין חוגג את ניצחון תומכו ואת מפלת המתנגדת לו

דיין חוגג את ניצחון תומכו ואת מפלת המתנגדת לוצילום: צילום מסך מטוויטר

בבחירות שנערכו במדינה הדרום אמריקאית בתחילת השבוע זכה ז'איר בולסונרו במירב הקולות ונבחר לתפקיד נשיא המדינה. מי שלא הצליחה להיבחר לסנאט זו הנשיאה לשעבר, דילמה רוסף, שאף הודחה מתפקידה לפני שנתיים

כזכור, באוגוסט 2015 נבחר דיין על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כשגריר המדינה בברזיל. עם זאת, במדינת הסמבה הביעו חלק מחברי הפרלמנט, ובראשם הנשיאה לשעבר רוסף, את התנגדותם למינוי, מאחר ודיין הוא תושב יהודה ושומרון שאינה מוכרת כשטח ישראלי על ידי הממשל הברזילאי. המינוי לבסוף לא יצא לפועל ודיין מונה כעבור שנה לקונסול הכללי בניו יורק.