"חוק הגמלים" יעלה לקריאה שנייה ושלישית

החוק שקובע כי בעלי גמלים יישאו באחריות פלילית במקרה של תאונה וגרימת נזק, קיבל את אישור ועדת הכלכלה ויובא להצבעה במליאה. סמוטריץ': "לתושבי הנגב מגיע שמדינת ישראל תשמור על חייהם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 16:08 ח בסיון התשעח

"חוק הגמלים" יעלה לקריאה שנייה ושלישית
התאונה בכביש 40 שבה נהרג ליאל אלמקייס אחרי התנגשות עם גמל, צילום: דוברות כב"ה מחוז דרום

ועדת הכלכלה אישרה היום (ג') לקריאה שנייה ושלישית את "חוק הגמלים" ואת תקנות סימון בעלי חיים, במסגרתם יסומנו גמלים בשבב תת עורי. 

החוק קובע לראשונה כי בעליהם של הגמלים יישאו באחריות פלילית במקרה של תאונה וגרימת נזק, ויחייב את סימונם של בעלי החיים בשבב דיגיטלי תת עורי בו יאוחסנו פרטי הבעלים - בדומה לשבב אלקטרוני בו מסומנים כלבים. כמו כן, יחייב החוק החדש גם העברת בעלות מסודרת שתתועד במאגר נתונים בידי משרד החקלאות. 

החוק שצפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת בשבוע הבא, הוא פרי יוזמה של תנועת "רגבים", ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברי כנסת נוספים ותושבי היישוב רתמים. 

מנהל מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועת "רגבים", מאיר דויטש, ציין כי גיבוש החוק החל לפני כשלוש שנים בעקבות מותו של דוד כהן ז"ל מהיישוב רתמים, כתוצאה מהתנגשות עם גמל בכביש המוביל ליישוב. 

"מאז התנעת הליך החקיקה ועד היום, נקטפו חייהם של עוד שלושה בני אדם כתוצאה מתאונות עם גמלים", אמר דויטש. "לאחר התאונה האחרונה בה נהרג הנער ליאל אלמקייס בן ה-13, התגייס יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, לעניין ודחף במהירות את הליך החקיקה. אנו מקווים שתקנות אלה יביאו לצמצום בתופעת הגמלים המשוטטים, ובכך יינצלו חיי אדם". 

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "העברנו חוק חשוב אחרי הרבה עבודה. לתושבי הנגב מגיע שמדינת ישראל תשמור על חייהם ומי שצריך לקחת אחריות ייקח אחריות. סכנת החיים ותאונות הדרכים הקטלניות בע"ה ייפסקו ועשינו היום צעד גדול וחשוב לעבר היעד הזה. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".