חוק גירוש מחבלים של הבית היהודי עבר בוועדת השרים

לאחר דיון הקבינט ובהוראת השר בנט, התכנסה ועדת השרים ואישרה את היוזמה של שר החינוך וח"כ יוגב, לפיה ניתן יהיה לגרש משפחת מחבל עד שבוע מרגע שביצע פיגוע. בנט: "צעד חשוב במלחמה מול הטרור והשבת ההרתעה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/12/18 22:54 ח בטבת התשעט

חוק גירוש מחבלים של הבית היהודי עבר בוועדת השרים
השר נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

הצעת החוק לגירוש מחבלים של הבית היהודי, אושרה הערב (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה לאחר ששרי הקבינט קיימו עליה דיון.

הצעת החוק, אותה מקדמים השר נפתלי בנט וח״כ מוטי יוגב, נדחתה מספר פעמים בחודשים האחרונים לבקשת ראש הממשלה. לבסוף הוחלט אמש להעבירה לדיון בקבינט המדיני ביטחוני.

הערב, בתום דיון ארוך ולמרות התנגדות של גורמי המשפט, הנחה יו"ר הבית היהודי את שרת המשפטים, איילת שקד, לכנס את ועדת השרים לחקיקה ולהעביר את החוק. 

"אישור החוק הוא צעד חשוב במלחמה נגד הטרור ובהשבת ההרתעה", אמר בנט שציין כי "המחבלים הפסיקו לפחד מאיתנו. יהודים נרצחים כי השתתפות בפיגועי טרור הפכה לביזנס משתלם, והמשפטיזציה משתקת את מערכת הביטחון מלפעול. אני שמח שהחלטנו להעביר את החוק, למרות התנגדותם הנמרצת של המשפטנים הסובבים את נתניהו. אנחנו משיבים את ההרתעה, כדי שישראל תחזור לנצח".

ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגבצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

על פי ההצעה, אלוף פיקוד המרכז יוכל לגרש משפחת מחבל שפגע או ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון במטרה להביא להגברת ההרתעה.

ח"כ יוגב הוסיף כי הוא "שמח שנציגי הממשלה בוועדת השרים בחרו למשול ודחו את העמדה הלא-מוסרית של היועצים המשפטייםה החוקמעביר מסר לטרור, לפיו דם יהודי אינו הפקר. חובתה של ממשלת ישראל, להגן על אזרחיה למנוע פיגועים ולהציל חיים".

בליכוד טענו לאחר אישור קידום יוזמת החקיקה, כי עמדת המפלגה הייתה לתמוך בחוק ולהביאו להצבעה בקריאה ראשונה.