"היה קשה לראות את התמונות מהבית היהודי. אנשים שם ממש קיצוניים"

גם לאחר שאושר חיבור מפלגות הימין, מיכאל בן ארי לא נרגע. "מה אני צריך כדי לקבל את ההכשר שאני ציונות דתית?", אמר לחדשות כיפה והוסיף, "ננהל קמפיין עצמאי. אנחנו 'מגזריים' ומביאים קולות מעפולה ונתיבות והם כלל ישראליים אני לא יודע איפה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 21/02/19 09:45 טז באדר א'

"היה קשה לראות את התמונות מהבית היהודי. אנשים שם ממש קיצוניים"
למרות החיבור, עדיין עם בטן מלאה. מיכאל בן ארי, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

החיבור הטכני בין הבית היהודי-איחוד לאומי עם עוצמה יהודית נכנס אמש לתוקף, אך למרות שהוא קרא הבוקר (ה') לשילוב ידיים לקראת הבחירות, מיכאל בן ארי עדיין לא נרגע מהקולות ששמע מכיוון הבית היהודי נגד הריצה המשותפת.

"היה קשה מאוד לראות את התמונות מועידת הבית היהודי", אמר לחדשות כיפה והוסיף בעקיצה כי "אנשים שם ממש קיצוניים. איפה הסובלנות ואהבת ישראל? לאן הולכת הציונות הדתית?".

לדבריו, "גם אצלנו יש פעילים שמאוד כועסים עלינו, אבל האנשים שלנו אחראיים. הם לא קיצוניים אלא פשרניים ואוהבים. המטרה שלנו היא להגדיל את המנדטים כדי להכניס גם את יפעת ארליך, אורית סטרוק ואיתמר בן גביר".

לא אהב את הקולות שיצאו משם. ארליך ופעילי הבית היהודי שהתנגדו לחיבור

לא אהב את הקולות שיצאו משם. ארליך ופעילי הבית היהודי שהתנגדו לחיבורצילום: כיפה

אז אחרי הטחת ההאשמות ההדדית, מתחילים לעבוד יחד?

"אנחנו לא הטחנו האשמות", ביקש בן ארי להסתייג, "הצענו בלוק טכני שהמשמעות שלו מאוד ברורה - אחדות ולא אחידות. הטיחו בנו הרבה מאוד דברים מעליבים. מישהו ששמר איתי בלבנון החליט שאני לא שייך לציונות הדתית. הסבא רבא של הילדים של הילדים היה תלמידו של הרב קוק, אני לבוגר ישיבות כפר הרואה, הכותל ומרכז הרב, הבת שלי לומדת באולפנה. מה אני צריך כדי לקבל את ההכשר של החבורה הזאת. גם לאנשים קשוחים כמונו מותר להיעלב".

אמש, אישרו מרכזי הבית היהודי והאיחוד הלאומי את החיבור עם עוצמה יהודית. אנשי הבית היהודי הקפידו להדגיש כי מדובר בחיבור טכני בלבלד. "ההסכם עם עוצמה יהודית לא היה טבעי", אמר לחדשות כיפה ח"כ מוטי יוגב, אבל עמדנו היום על אחריותנו לכל עם ישראל. זהו בלוק טכני כדי לא לאבד קולות ומנדטים וכדי שלא תעלה ממשלת שמאל".

בן ארי לא אהב את הדגשת השוני של הצד השני, וקרא לעבודה משותפת: "אני מציע לכולם לשנות גישה ולשלב ידיים. האחדות איתנו היא לא מתוך אהבה גדולה, אני בטוח שלא אוהבים אותנו, אבל מוטי יוגב לא צריך בכל פעם להגיד שאנחנו לא לטעמו. הבנו. צריך להפסיק עם זה כדי להביא קולות. אז עשרה אנשים שממילא לא יצביעו לבית היהודי, הודיעו שהם לא יצביעו לבית היהודי. לא מדובר פה בסיפור אהבה. אנחנו הצלנו את הבית היהודי מפרישה".

בנוגע לניהול קפיין הבחירות הוא הדגיש, בתוספת עקיצה נוספת לכיוון הבית היהודי, כי "אנחנו ננהל קמפיין עצמאי. מכיוון שאנחנו 'מגזריים' אנחנו מביאים קולות מעפולה, יקנעם ונתיבות והם כלל ישראליים אני לא יודע איפה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן