דו"ח של הלמ"ס: הגידול באוכלוסייה הנוצרית - בעקבות העלאת הפלאשמורה

על פי דו"ח רשמי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2017 חל גידול של למעלה משני אחוזים באוכלוסייה הנוצרית בישראל, כפול מבשנה שלפניה. גידול שנובע מהעלאת בני הפלאשמורה מאתיופיה לישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/01/19 11:58 כד בטבת התשעט

דו"ח של הלמ"ס: הגידול באוכלוסייה הנוצרית - בעקבות העלאת הפלאשמורה
הגעת בני הפלאשמורה לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

'ביתא ישראל', או נוצרים משפרי דיור? דו״ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שהוצגה היום (ג') בדיון בכנסת, ופורסם בערוץ 20, מראה כי הגידול בכמות הנוצרים בישראל נובע בעיקר מהעלייה מאתיופיה (פלאשמורה). 77.7% מהנוצרים בישראל הם נוצרים ערבים. 

"בשנת 2017 גדלה האוכלוסייה הנוצרית ב-2.2%, לעומת 1.4% בשנה הקודמת. העלייה בגידול נבעה בעיקר מההגירה מאתיופיה של 597 נוצרים מבני הפלשמורה". נכתב בדו"ח.

ממשלת ישראל קיבלה שורה של החלטות בעניין העלאת בני הפלאשמורה, בין היתר בעקבות לחץ כבד של בני המשפחות שכבר עלו לארץ, הדוחפים להעלות את קרוביהם הנמצאים במחנות המעבר באתיופיה. כאמור, דיון בנושא התקיים הבוקר בוועדת הקליטה של הכנסת.

אורן הניג מארגון 'מרכז ליב"ה' מסר: "בעבר כבר ראינו פעם אחר פעם, איך שנציגי הארגונים למען העליה מתחייבים כל פעם שהפעם זו ממש הפעם האחרונה, והמחנות כבר ממש מתרוקנים, אך שוב ושוב המחנות מתמלאים, ושוב ושוב יש עוד עליה אחת, שהיא ממש האחרונה, ובחסות ההבטחות האלו עלו לארץ כבר אלפי בני פלאשמורה, כאשר העולים מהעליה האחרונה אפילו לא עומדים בקריטריונים המקלים שהיו בעבר, ועולים בניגוד לעמדת קהילת הביתא ישראל ולעמדת הרבנות הראשית.
הכל התברר כקשקוש מוחלט, שום מנהגים יהודיים, שום תפילות. מחנות ריקים שמתמלאים רק כשמגיעים נציגים מהארץ לסייר. לא יכול להיות שיגיעו לוועדה נציגים שונים ויתנו הצהרות והבטחות שמופרות ומתבררות כלא נכונו שוב ושוב ועל פי זה יחליטו להכניס לארץ עוד גויים, שלא זכאים לעליה אפילו לפי חוק השבות המקל, אנחנו מצפים מחברי הכנסת מחר בוועדה לדרוש תשובות מהגורמים הרלוונטיים, לדרוש את מעורבות הרבנות הראשית באישורי העליה, ולא לאפשר לסאגה הזו להימשך. אולי לפחות לקראת הבחירות תפסיק ממשלת הימין לקדם אג'נדות שמאל במסווה של עידוד עליה".