גל הירש: "לא ייתכן שחייל יחשוב פעמיים כיצד לנהוג בעת סכנה, בשל החשש להשלכות על מעשיו"

מפלגת מגן הודיעה כי היא מתחייבת לקדם בכנסת הבאה את 'חוק החסינות' שקובע כי אנשי כוחות הביטחון ייהנו מחסינות לפעולות שביצעו או שנמנעו מלבצע לפני, אחרי ותוך כדי אירוע מבצעי או אירוע טרור

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/19 12:41 יב באדר ב'

גל הירש: "לא ייתכן שחייל יחשוב פעמיים כיצד לנהוג בעת סכנה, בשל החשש להשלכות על מעשיו"
יו"ר מפלגת מגן גל הירש, צילום: פלאש 90

מפלגת מגן בראשות גל הירש הודיעה, כי הכניסה למצע שלה את "חוק החסינות לכוחות הביטחון באירועים מבצעיים" והיא מתחייבת לעשות הכל כדי לקדמו בממשלה הבאה.

החוק נועד להגן על לוחמים שביצעו פעולות מהן עולה חשד לעבירות, במהלך אירועים מבצעיים, וקובע  כי אנשי כוחות הביטחון ייהנו מחסינות לפעולות שביצעו או שנמנעו מלבצע לפני, אחרי ותוך כדי אירוע מבצעי או אירוע טרור. בנוסף, על מנת להסיר את החסינות מאיש כוחות הביטחון, ייקבע על ידי שר הביטחון  מנגנון מיוחד שבידיו תהיה הסמכות לעשות זאת. החוק עלה לדיון בנשיאות הכנסת ובוועדת השרים לקראת סוף 2018, ולא קודם מאז בשל העובדה שהכנסת התפזרה לאחר הדיון ולאחר מכן הוכרז על הקדמת הבחירות. 

גל הירש, יו"ר מפלגת מגן: "לא ייתכן שחייל או כל איש ביטחון אחר לעניין זה הנמצא בשטח יחשוב פעמיים כיצד לנהוג בעת סכנה לו או לסביבה, בשל החשש להשלכות על מעשיו. אנשי כוחות הביטחון מגינים על אזרחי מדינת ישראל כל יום וכל שעה, לעיתים אף במחיר חייהם ולכן זו חובתנו להגן עליהם. חוק זה מתכתב עם הערכים של מפלגת מגן. ערכים המושתתים על תפיסת עולם ביטחונית לצד חברתית, עם מחויבות בלתי-מתפשרת לביטחון ישראל, לקיום צרכי הביטחון וההתיישבות, ולקידום אחדות ושיתוף בחברה הישראלית.

עו״ד וסא"ל במיל. אייל פלטק, יוזם החוק: "חוק זה הינו חוק מאוזן ונותן מענה אך ורק לאירועים מבצעיים, חייל אשר יבצע מעשה שאינו ערכי, תוסר ממנו החסינות בהליך מהיר. כשניסיתי לקדם את החוק בשנה הקודמת נתקלתי בתגובות חיוביות מצד סגן שר הביטחון וגורמים נוספים. לצערי בשל סיבות טכניות הנושא לא התקדם. כעת, בעיצומה של מערכת הבחירות פניתי לכל המפלגות בבקשה להכניס נושא חשוב זה למצע. לתדהמתי נתקלתי בסירוב מכולם. בשעה שכל המפלגות האחרות עסוקים בעסקנות פוליטית ובאגו בלבד, מפלגת מגן בראשות גל הירש בחרה לצדד בחוק כל כך חשוב והיא זו שרואה לנגד עיניה את טובת כוחות הביטחון והחברה הישראלית כולה".