בפעם השניה: בית המשפט הצבאי ביטל צו מנהלי של האלוף נומה נגד תושב יצהר

על תוכנו של פסק הדין הוטל צו איסור פרסום, אך לפני מספר חודשים פסק בית המשפט כי התושב יוסף פריסמן "אינו דוגל באלימות כאדיאולוגיה" ועל כן הוא ביטל גם אז את צו ההרחקה. פריסמן: "מצפה מאותם אנשים שרודפים יום יום יהודים בהתיישבות, שיחזרו בתשובה ויתעסקו עם אוייבי ישראל האמתיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/17 16:31 יג באלול התשעז

בפעם השניה: בית המשפט הצבאי ביטל צו מנהלי של האלוף נומה נגד תושב יצהר
משפחת פריסמן, צילום: אברהם שפירא

שופט בית המשפט הצבאי בעופר, אל"מ צבי לקח ביטל היום (שני) את הצו המנהלי שהוצא נגד תושב יצהר על ידי מפקד פיקוד מרכז האלוף רוני נומה. מדובר בפעם השנייה בתוך מספר חודשים שצו הרחקה של האלוף מבוטל על ידי בית המשפט.

לפני כשבועיים הגיעו שוטרים ובלשים מימ"ר ש"י לביתם של משפחת פריסמן שביצהר ומסרו לאב המשפחה, יוסף, צו מינהלי מטעם מפקד פיקוד המרכז, שאמור להרחיקו מביתו למשך 4 חודשים ליישוב קדומים.

יש לציין כי על תוכנה של הפסיקה חל צו איסור פרסום ופרקליטו של פריסמן עו"ד מנשה יאדו מארגון 'חוננו' פנה בבקשה להתירו. עם זאת, בפעם הקודמת שבית המשפט הצבאי פסל את צו ההרחקה שהוציא האלוף נומה נכתב בין היתר על ידי השופט אל"מ נתנאל בנישו כי "בחינת עניינו של המערער מביאה אותי למסקנה שלא התקיימו התנאים הדרושים להארכת המגבלות".

כמו כן הוא הוסיף כי "אכן גם אם המערער היה מעורב בעבר במעשים אלימים מסוימים, לא מצאתי באותם מעשים מאפייני חומרה המצדיקים הטלת הגבלות מנהליות, בוודאי לא הגבלה מתמשכת על פני למעלה משנה". וכי פריסמן "אינו דוגל באלימות כאדיאולוגיה".

עו"ד יאדו התייחס להחלטת השופט ואמר כי "משפחת פריסמן לא תוגלה מביתה. ביהמ"ש עצר בהחלטה אמיצה צו מנהלי מסוכן שהוצאתו שידרה כי הצבא הוא מעל חוקי המשפט וחוקי המשחק-מדינת ישראל נמצאת בסיכון כבד ביותר לצביון היהודי והדמוקרטי שלה- והסיכון הזה נמדד בשטח בצעדים קטנים מולם אנו מתמודדים יום יום, אנו מברכים על החלטה הנוכחית שהיותה צעד קטן אבל חשוב בבלימת מגמה זאת".

פריסמן עצמו אמר כי הוא "מצפה מאותם רכזי שב"כ ואותם אנשים שרודפים יום יום יהודים בהתיישבות, שיחזרו בתשובה ויתעסקו עם אוייבי ישראל האמתיים שרוצחים יהודים יום יום בצירים ביהודה ושומרון".