חרף קביעת בית הדין, האלוף נומה צפוי להרחיק את תושב יצהר בצו מנהלי

יוסף פריסמן הוא "איננו אדם המשתייך להתארגנות אלימה ואינו דוגל באלימות כאידיאולוגיה", כך קבע נשיא בית הדין לערעורים רק לפני מספר חודשים. למרות זאת, מבקש אלוף פיקוד המרכז להרחיקו מביתו למשך 4 חודשים. פריסמן: ""רוני נומה תחזור בך, אתה עושה מעשה שאינו יהודי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/08/17 21:58 כח באב התשעז

חרף קביעת בית הדין, האלוף נומה צפוי להרחיק את תושב יצהר בצו מנהלי
משפחת פריסמן, צילום: אברהם שפירא

יוסף פריסמן, נשוי ואב לתינוק מיצהר, צפוי להיות מורחק מביתו על ידי אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, זאת למרות שרק לפני מספר חודשים בית הדין לערעורים ביטל צו דומה בנימוק שהוא "אינו דוגל באלימות כאידיאולוגיה".

שוטרים ובלשים מימ"ר ש"י הגיעו בסוף השבוע לביתם של משפחת פריסמן שביצהר ומסרו לאב המשפחה צו מינהלי מטעם מפקד פיקוד המרכז, שאמור להרחיקו מביתו למשך 4 חודשים.
 
בסביבתו לש פריסמן מביעים תמיהה מהמהלך מאחר שרק לפני מספר חודשים ביטל שיא בית הדין לערעורים, אל"מ נתנאל בנישו, צו מנהלי אחר שהוצא נגדו. בפסיקתו קבע בית הדין כי אין ראיות מנהליות המצדיקות צו הרחקה לפריסמן.
 
"בחינת עניינו של המערער", כתב השופט, "מביאה אותי למסקנה שלא התקיימו התנאים הדרושים להארכת המגבלות". כמו כן הוא הוסיף כי "אכן גם אם המערער היה מעורב בעבר במעשים אלימים מסוימים, לא מצאתי באותם מעשים מאפייני חומרה המצדיקים הטלת הגבלות מנהליות, בוודאי לא הגבלה מתמשכת על פני למעלה משנה".

בהמשך הוא קבע כי תושב יצהר "איננו אדם המשתייך להתארגנות אלימה ואינו דוגל באלימות כאידיאולוגיה". בארגון חוננו המייצגים את פריסמן צפויים בימים הקרובים להגיש השגה על הצו.

פריסמן מקבל את הצו ממשטרת ש"י

פריסמן מקבל את הצו ממשטרת ש"יצילום: ללא קרדיט

 
נציג הארגון, עו"ד מנשה יאדו, אמר כי "למרבה הצער הצבא והרשויות ממשיכות לרחם על אכזריים ולהתאכזר לרחמנים". לדבריו, "אנו שומעים שערבים משתלטים על הרים בהר חברון ותוקפים אנשי עיתונות, והצבא שלא נוקט אצבע כלפי הערבים, מוציא צו כלפי יוסף פריסמן, שרק לפני מספר חודשים בימ"ש הצבאי ביטל צו הרחקה שהוצא כנגדו".
 
פריסמן עצמו קרא היום (ראשון) לאלוף נומה לחזור בו מהכוונה להוציא את הצו המנהלי נגדו "רוני נומה תחזור בך, אתה עושה מעשה שאינו יהודי ואינו מוסרי, תילחם באויבים ולא ביהודים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן