פרסום ראשון "הממשלה לא מסייעת מספיק": ח"כים מהציונות הדתית יטוסו לסייע לפליטים יהודים באוקראינה

חברי הכנסת מהציונות הדתית, אופיר סופר ומיכל וולדיגר, יטוסו עם צאת השבת לרומניה ומשם לאוקראינה ויבחנו מדוע הממשלה לא מסייעת מספיק לפליטים היהודים | פרסום ראשון

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/22 22:38 ו באדר ב'

"הממשלה לא מסייעת מספיק": ח"כים מהציונות הדתית יטוסו לסייע לפליטים יהודים באוקראינה
אופיר סופר , צילום: דוברות הכנסת

משבר הפליטים היהודים. חברי הכנסת מיכל וולדיגר ואופיר סופר מהציונות הדתית יטוסו במוצאי שבת לרומניה, שם יפגשו פליטים יהודים מאוקראינה. חברי הכנסת צפויים להגיע למספר מדינות באירופה, יתנו מענה לפליטים היהודים שמבקשים לעלות ארצה, ויבחנו מדוע הממשלה לא מסייעת מספיק לפליטים היהודים.

הח"כים יבדקו מדוע הממשלה לא מסייעת מספיק לפליטים היהודים

שרת הקליטה פנינה תמנו שטה התייחסה בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון לפליטים היהודים שברחו מאוקראינה בשל המלחמה עם רוסיה. "הנחנו שאנחנו לא מבקשים מהם להגיע עם האשרות. נמצאים אנשי נתיב בנתב"ג, אגף המבצעים המיוחד של משרד העליה והקליטה, שם אנחנו בודקים אותם בנחיתה לאחר שהם מקבלים מזון ושתיה. לאחר מכן אנחנו מעבירים אותם למלונות ששכרנו מבעוד מועד". 

הרופא הסרוג שטס לטפל בפצועי המלחמה מאוקראינה: "זה תיקון עולם"

משלחת של רופאים מישראל עם ניסיון עשיר ברפואת שטח מהצבא, טסה אל הגבול עם אוקראינה כדי לתת טיפול רפואי לפצועי המלחמה. "קוראים לי רועי מורג ואני אורולוג ילדים בשניידר ואני נמצא פה עם גלעד חן שהוא מנהל מיון ילדים בבית חולים העמק ונענינו לקריאה של ארגון למענם, ארגון שנותן שירותי רפואה ותמיכה לניצולי שואה, ואנחנו מגיעים לתת במולדובה טיפול רפואי לפליטים אוקראיניים במחנות הפליטים".

"יש לנו ניסיון מהצבא בטיפול רפואי בשטח, בית החולים איכילוב תומך בנו בכל מה שקשור לציוד רפואי לצד עוד חברות שיתרמו לנו אוכל וטיטולים לתינוקות. המטרה שלנו היא להיות ערוכים לקבלת פצועים מהקרבות בהתאם להתפתחות הקרבות. אנחנו הכוח החלוץ וביום שישי תגיע משלחת של כ-50 רופאים מישראל".

אלון, קצין ראשון בטיסה, סיפר על הגאווה הנלווית למשימה מסוג זה, "גאים לקחת חלק במשימה, להביא לארץ את כל מי שצריך, אמנם בצער אבל שמחים להביא אותם". עוד סיפר כי הטיסה נעשית באופן בטוח, "המשגרים שלנו דואגים שנעבור במרחבים אוויריים מוגנים ואנחנו רחוקים מכל אזורי סכנה, לא היינו מסכנים אף אחד".