בחשד למעורבות בטרור: אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים

השלושה, תושבי שכונת צור באהר, השתייכו לחוליה המזוהה עם חמאס, וקיבלו הכוונה מהארגון במטרה לבצע פיגוע. בחקירתם עלה כי שניים מהם נפגשו בחו"ל עם משוחררי "עסקת שליט" וקיבלו מהם אלפי דולרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/18 10:13 טז באייר התשעח

בחשד למעורבות בטרור: אישום נגד שלושה תושבי מזרח ירושלים
צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

הפרקליטות הגישה הבוקר (ג') לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שלושה תושבי מזרח העיר בגין עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע מעשה טרור ועבירות נוספות. השלושה, תושבי שכונת צור באהר, השתייכו לחוליה המזוהה עם חמאס, והם מוכרים כפעילי טרור שביצעו פעולות דומות בעבר בהנחיית הארגון ברצועת עזה.

חברי החוליה הינם נסים חמאדה, כבן 39, ששימש כראש החוליה וגייס חברים נוספים לפעילותה, עז א-דין עטון, כבן 24 עובידה עמירה כבן 30 ומעורב נוסף מצור באהר.

בחקירה עלה כי חמאדה היה בקשר עם פעילי חמאס שגורשו לעזה במסגרת "עסקת שליט", וגויס על ידם לתכנון וביצוע פיגוע ירי. חמאדה גייס את שלושת חברי החוליה האחרים כדי להוציא לפועל את הפיגועים.

במהלך החקירה נחשף כי אחד מחברי החוליה תכנן לבצע פיגועים נגד כוחות ביטחון ישראלים ואף ביצע פעולות שונות לתכנון הפיגוע. בין היתר הוא ניסה לרכוש אמצעי לחימה וביצע תצפיות באזור היישוב אורנית, שם תכנן לבצע פיגוע ירי נגד חיילים בתחנת אוטובוס.

עוד עלה בחקירת השב"כ כי עז א-דין עטון ועובידה עמירה ביקרו בשנה שעברה בטורקיה שני פעילי חמאס שגורשו במסגרת "עסקת שליט". במהלך הביקור הם קיבלו כסף מטעם חמאס בסך אלפי דולרים. 

כתבי האישום הוגשו נגד נסים חמאדה, עז א-דין עטון ועובידה עמירה, ועניינו של המעורב הנוסף מצוי עדיין בחקירה לקראת קבלת החלטה. בפרקליטות ציינו כי במהלך השנה החולפת נעצרו יותר מ-100 פלסטינים בשל ניסיונות החמאס ברצועת עזה לערער את מצב הביטחון בירושלים ובגדה.